Порівняльно-типологічний аналіз текстів есею Бруно Шульца “Вулиця Крокодилів” та повісті
Гоголя “Невський проспект” розглядається у студії як ключ до компаративістичного зіставлення – у
ракурсі проблеми етнокультурного пограниччя – творчості цих письменників. Виявлені типологічно
схожі, так само, як і відмінні, елементи поетики, модерністичні за своєю природою і сутністю,
дають, на думку автора, підстави для висновку про премодерністичний характер естетичних і
поетологічних відкриттів Гоголя, про їхній інспіраційний вплив (як прямий, так і опосередкований)
на становлення та мистецьку практику модернізму, передовсім східноєвропейського, зокрема
українського.
Comparative and typological analysis of the texts of essay by Bruno Schultz “Crocodiles Street” and
the story by Gogol “Nevskiy avenue” is considered to be a key to comparison of these writers’ creative
work in terms of ethnocultural frontier problem. The detected elements of poetics, both typologically
similar and different, which are modernistic by their nature and essence, according to the author’s
opinion, substantiate a conclusion about pre-modernistic character of Gogol’s aesthetic and poetical
discoveries and about their inspirational impact (both direct and indirect one) on formation and creative
practice of modernists in Eastern Europe including Ukraine.
Сравнительно-типологический анализ текстов эссе Бруно
Шульца “Улица Крокодилов” и повести Гоголя “Невский проспект”
рассматривается в статье как ключ к компаративистскому
сопоставлению – в ракурсе проблемы этнокультурного пограничья –
творчества этих писателей. Выявленные типологически схожие, как
и различные, элементы поэтики, модернистские по своей природе
и сущности, дают, по мнению автора, основания для вывода о
премодернистском характере эстетических и поэтологических
открытий Гоголя, об их инспирационном влиянии (как прямом, так
и опосредованном) на становление и художественную практику
модернизма, прежде всего восточноевропейского, в частности,
украинского.