Досліджено модельне обгрунтування властивостей архітектур відеоадаптерів виробництва NVIDIA. Розглянуто послідовність застосування апарату транзиційних систем для побудови високорівневої специфікації та апарату мереж Петрі для верифікації моделі застосування. Проведено формалізацію узагальненої моделі обчислень в архітектурі NVIDIA CUDA та досліджено її на предмет наявності дедлоків, пасток, властивості обмеженості та відсутності мертвих місць і переходів.
Цель. Презентация нового метода создания приложений с использованием видеоадаптеров, основанного на модельном проектировании. Результат. С помощью аппарата транзицийних систем удалось получить формализованную спецификацию анализируемой системы. Благодаря ее представлению сетью Петри проведен анализ модели на наличие дедлоков и ловушек, а также на отсутствие мертвых переходов и мест. Получены множества базисных и минимальных дедлоков и ловушек, показано, что каждый дедлок включает в себя по меньшей мере одну из ловушек, то есть полученная модель является живой.
Purpose. The purpose of this article is to present the new method of GPU-based application development based on the model design. Result. A formalized specification of the analyzed system could be obtained due to the transi-tion system apparatus usage. The model is analyzed for the deadlocks (siphons) and traps and the absence of dead transitions and places. The sets of basis and minimum deadlocks and traps are obtained. Model aliveness is proved due to the fact that each deadlock includes at least one of the traps.