На матеріалі латиномовної епіталами XVII ст., що належить перу Михайла Злоторовича,
досліджено процес художнього освоєння дійсності, трансформації, за законами етикетного жанру,
реальних осіб в літературні образи. Шляхом порівняння та аналізу епіталами й документальних
джерел з’ясовуються справжні характери персонажів – представників львівського патриціату
Мартина-Никанора Анчевського, Ганни Анчевської (Шимонович), Андрія Шимоновича, а також
причини, що змушують автора модифікувати реальність, міра модифікації в кожному випадку
та художні засоби, які для цього застосовуються.
Basing on Latin epithalamia of the 17th century written by Mykhaylo Zlotorovych, the paper focuses
on the literary explorations of reality, giving much attention to the transformation of real persons into
literary characters according to the rules of this ceremonial genre. By comparing epithalamia and
documentary sources, the author concludes as to the true characters of the prototypes representing
the Lviv bourgeoisie (Martyn-Nykanor Anchevsky, Hanna Anchevska (Shymonovych), Andriy Shymonovych)
and finds out the reasons of reality modifications as well as an extent to which the reality
is distorted and the literary devices used for this purpose.
На материале латиноязычной эпиталамы XVII в.,
которая принадлежит перу Михайла Злоторовича,
исследуется процесс художественного освоения
действительности, трансформации, по законам
этикетного жанра, реальных личностей в литературные
образы. Путем сравнения и анализа эпиталамы и
документальных источников определяются настоящие
характеры персонажей – представителей львовского
патрициата: Мартына-Никанора Анчевского, Ганны
Анчевской (Шимонович), Андрия Шимоновича, а также
причины, заставляющие автора модифицировать
реальность, мера модификации в каждом случае и
художественные приемы, которые используются с
этой целью.