Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Фауст як Мефістофель. Самокритика Модерну в романі Клауса Манна “Мефісто”

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Чертенко, О.
dc.date.accessioned 2018-09-23T14:44:55Z
dc.date.available 2018-09-23T14:44:55Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Фауст як Мефістофель. Самокритика Модерну в романі Клауса Манна “Мефісто” / О. Чертенко // Слово і Час. — 2010. — № 5. — С. 73-89. — Бібліогр.: 28 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/142039
dc.description.abstract Виходячи з тези про принципову амбівалентність роману “Мефісто” К. Манна, автор статті досліджує зазначений текст як роман кар’єри, збагачений елементами роману епохи, та як травестію ґьотеанського міфу, показуючи специфічні модуси взаємодії обох семантичних рівнів. По-особливому трансформуючи жанрові канони й виводячи гротескно-знижений образ перетвореного на Мефістофеля митця, письменник робить один із перших кроків на шляху самокритики фаустіанської культури Модерну. uk_UA
dc.description.abstract Upon stating the fundamental ambivalence of “Mephisto”-novel, the author of the paper explores K.Mann’s text as a career novel with elements of “Zeitroman”, on the one hand, and as a travesty of Goethe’s myth, on the other hand, thus showing various ways of those semantic layers’ interaction. The noteworthy deformations of both genre canons which condense into a Mephistopheles-like central figure of the artist allow the writer to make an initial step towards the self-criticism of the Faustian modernist culture. uk_UA
dc.description.abstract Отталкиваясь от тезиса о принципиальной амбивалентности романа “Мефисто” К. Манна, автор статьи исследует означенный текст как роман карьеры, обогащенный элементами романа эпохи, и как травестию гётеанского мифа, показывая при этом специфические модусы взаимодействия обоих семантических уровней. Особым образом трансформируя жанровые каноны и тем самым выводя гротескно-сниженный образ превращенного в Мефистофеля художника, писатель делает один из первых шагов на пути самокритики фаустианской культуры Модерна. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Зарубіжна література uk_UA
dc.title Фауст як Мефістофель. Самокритика Модерну в романі Клауса Манна “Мефісто” uk_UA
dc.title.alternative Faust as Mephistopheles. The self-criticism of modernity in Klaus Mann’s “Mephisto” uk_UA
dc.title.alternative Фауст как Мефистофель. Самокритика Модерна в романе Клауса Манна “Мефисто” uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.112.2-31.09“19”


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис