Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр.

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Салтан, О.
dc.date.accessioned 2018-09-09T17:54:09Z
dc.date.available 2018-09-09T17:54:09Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр. / О. Салтан // Сіверянський літопис. — 2018. — № 1-2. — С. 301-311. — Бібліогр.: 23 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 2518-7430
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141702
dc.description.abstract Шляхом опрацювання низки першоджерел, що зберігаються у Держаному архіві Харківської області, здійснено дослідження процесу створення та облаштування «нової» української середньої школи Харкова впродовж 1941 – 1943 рр. Виділено та розглянуто низку німецьких освітніх стандартів, серед яких дерадянізація, українізація, п’ятибальна система тощо, які були введені чиновниками Харківської міської управи влітку 1942 року. Автор дійшов висновку, що створенням народної школи (попри труднощі та негаразди воєнної доби) окупаційна влада ставила за мету переформатування свідомості підростаючого покоління шляхом виховання лояльних до німецького режиму нових українців. uk_UA
dc.description.abstract Путем обработки ряда первоисточников, хранящихся в Государственном архиве Харьковской области, исследован процесс создания и становления «новой» украинской средней школы Харькова в течение 1941 – 1943 гг. Выделен и рассмотрен ряд немецких образовательных стандартов, среди которых: десоветизация, украинизация, пятибалльная система и пр., введенных чиновниками Харьковской городской управы летом 1942 года. Автор пришел к выводу, что с созданием народной школы (несмотря на трудности и невзгоды военной эпохи) оккупационные власти стремились переформатировать сознание подрастающего поколения путем воспитания лояльных по отношению к немецкому режиму, новых украинцев. uk_UA
dc.description.abstract By processing a number of primary sources stored in the State аrchives of the Kharkiv region, the process of creating and establishing the «new» Ukrainian secondary school of Kharkіv during 1941–1943 was studied. A number of German educational standards have been singled out and considered, including desovietization, ukrainization, a five-point system, etc., introduced by officials of the Kharkіv city government in the summer of 1942. The author came to the conclusion that with the creation of a national school (despite the difficulties and adversities of the military era), the occupation authorities sought to reformat the consciousness of the younger generation, by educating new Ukrainians loyal to the German regime. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський лiтопис
dc.subject Розвідки uk_UA
dc.title Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр. uk_UA
dc.title.alternative Специфика организации учебного процесса в народных школах Харькова в период нацистской оккупации 1941 – 1943 гг. uk_UA
dc.title.alternative Specificity of the organization of the educational process in the public schools of Kharkov during the Nazi occupation, 1941 – 1943 uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 93/94 (477, 54) /373,5


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис