Цель работы – определение гидравлического сопротивления газодисперсного потока в горизонтальном канале при минимальном использовании эмпирических данных. На основе допущения о балансе энергии газодисперсного потока в виде двух слагаемых: энергии несущего газа и энергии частиц, получено соотношение для определения гидравлического сопротивления в форме Гастерштадта. Для нахождения величин аэродинамического сопротивления частиц и их относительной скорости, входящих в данное соотношение, используются результаты численного решения задачи о движении частиц в горизонтальном канале в лагранжевых переменных с учетом взаимодействия частиц со стенками канала и между собой. Влияние частиц на параметры несущего газа не учитывается.
Мета роботи – визначення гідравлічного опору газодисперсного потоку в горизонтальному каналі з мінімальним використанням емпіричних даних. На основі допущення про баланс енергії газодисперсного потоку у вигляді двох складових: енергії несучого газу та енергії частинок, отримано співвідношення для визначення гідравлічного опору в формі Гастерштадта. Для пошуку величин аеродинамічного опору частинок та їх відносної швидкості, що входять до даного співвідношення, використовуються результати числового розв’язання задачі про рух частинок в горизонтальному каналі у лагранжових змінних з урахуванням взаємодії частинок зі стінками каналу та між собою. Вплив частинок на параметри несучого газу не враховується.
The aim of this work is to determine the hydraulic resistance of a gas-dispersed flow in a horizontal channel with a minimum of empirical data. Assuming the gas-dispersed flow energy balance as a sum of two terms: the carrier gas energy and the particle energy, a relation for hydraulic resistance determination in Gasterstadt’s form is obtained. To find the particle drag and relative velocity appearing in this relation, use is made of the results of a numerical solution of the problem of the motion of particles in a horizontal channel in Lagrangian variables with account for the interaction of the particles with the channel walls and with one another. The effect of the particles on the carrier gas parameters is neglected.