Для виробів керамічних і скляних (у тому числі з різнокольорового скла та кераміки, кераміки з нанесеним малюнком) існують регламенти для визначення тільки свинцю і кадмію. Однак, як показує практика, зі скляної і керамічної посуду часто спостерігається підвищена міграція також інших токсичних хімічних елементів — кобальту, алюмінію, бору, цинку, літію, барію, марганцю, міді та хрому. Схожа ситуація спостерігається з полімерної тарою і пакувальними матеріалами. Особливо гостро стоїть питання з новими матеріалами, що не існували при розробці діючих нормативних документів. При здійсненні держсаннагляду нехарчової продукції необхідно забезпечити повний та багато профільний об’єм досліджень для гарантування безпеки її для здоров’я людини. Для цього потрібно удосконал ити нормативно-методичну базу з урахуванням реалій сьогодення, а розробка нових документів повинна проводитись не ізольовано від фахівців-практиків, а з урахуванням їх зауважень та рекомендацій.
Для изделий керамических и стеклянных (в том числе из разноцветного стекла и керамики, керамики с нанесённым рисунком) существуют регламенты для определения только свинца и кадмия. Однако, как показывает практика, из стеклянной и керамической посуды часто наблюдается повышенная миграция также других токсичных химических элементов — кобальта, алюминия, бора, цинка, лития, бария, марганца, меди и хрома. Похожая ситуация наблюдается с полимерной тарой и упаковочными материалами. Особенно остро стоит вопрос с новыми
материалами, которые не существовали при разработке действующих нормативных документов. При осуществлении госсаннадзора непищевой продукции необходимо обеспечить полный и многопрофильный объем исследований для обеспечения безопасности ее для здоровья человека. Для этого нужно усовершенствовать нормативно-методическую базу с учетом реалий, а разработка новых документов должна проводиться не изолированно от специалистов-практиков, а с учетом их замечаний и рекомендаций.
For ceramic and glass products (including from colored glass and ceramics,
pottery with printed pattern), there are regulations for the determination of lead and cadmium only. However, in practice, of glass and
ceramic ware is often observed increased
migration and other toxic chemicals — cobalt, aluminum, boron, zinc, lithium, barium,
manganese, copper and chromium. The situation is similar to the polymer packaging
and packaging materials. Especially acute
with new materials that did not exist in the
development of relevant regulations.
State sanitary supervision in the implementation of non*food products to provide a
complete and multidisciplinary body of research to ensure the safety of its health. For
this you need to improve the regulatory and
methodological framework to the realities,
and the development of new instruments
should not be isolated from the practitioners,
and taking into account their comments and
recommendations.