Проаналізовано особливості організації медичного забезпечення профілактики аварійності на автомобільному транспорті. Проблема аварійності на транспорті є складовою та багатопрограмною і залежить від значної кількості чинників: досконалості конструкції та якості транспортних засобів, рівня проектування та стану транспортних шляхів, раціональної організації руху та в значній мірі, стану здоров‘я водіїв транспортних засобів, при цьому організація профілактичних медичних заходів як протидія аварійності на автомобільному транспорті потребує окремої уваги не лише з боку фахівців та практиків з охорони здоров’я, а й наукового опрацювання. Проаналізовано стан вітчизняної нормативно-правової бази щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху, здійснено оцінку ефективності та результативності існуючої системи медичного забезпечення профілактики аварійності на автомобільному транспорті. Існуючій системі медичного забезпечення профілактики аварійності на автомобільному транспорті в Україні притаманні наступні властивості: 1) наявність єдиної мети - попередження та зниження тяжкості наслідків дорожньо<транспортних пригод; 2) численна кількість суб’єктів державного управління у даній сфері; 3) різноманітність об’єктів управління та їх загальний зв’язок із єдиним об’єктом адміністративноправової’ охорони - безпекою дорожнього руху; 4) ускладненість взаємозв’язків між елементами внаслідок безпосереднього поєднання соціального, технічного і природного чинників; 5) відкритість підсистеми управління сферою безпеки дорожнього руху, тобто її нерозривний зв’язок з діяльністю всіх державних органів і взагалі з системою державного управління. На цей час питання медичного забезпечення профілактики аварійності на автомобільному транспорті не розглядається як комплексне завдання, при виконанні якого необхідно використовувати спільну та раціонально скоординовану роботу як Міністерства охорони здоров’я, так і Міністерства освіти та науки, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства транспорту та зв’язку. Всі перелічені галузеві органи виконавчої влади на сьогодні не несуть певної відповідальності та не повністю задіяні при вирішенні питань профілактики аварійності на автомобільному транспорті з урахуванням найбільш вагомого, як показало дослідження, медичного аспекту.
Проанализированы особенности организации медицинского обеспечения профилактики аварийности на автомобильном транспорте. Проблема аварийности на транспорте является составной и многопрограммной и зависит от большого количества факторов: совершенства конструкции и качества транспортных средств, уровня проектирования и состояния транспортных путей, рациональной организации движения и в значительной степени, состояния здоровья водителей транспортных средств, при этом организация профилактических медицинских меры как противодействие аварийности на автомобильном транспорте требует особого внимания не только со стороны специалистов и практиков по здравоохранению, но и научной проработки. Проанализировано состояние отечественной нормативно-правовой базы по медицинскому обеспечению безопасности дорожного движения, осуществлена оценка эффективности и результативности существующей системы медицинского обеспечения профилактики аварийности на автомобильном транспорте. Существующей системе медицинского обеспечения профилактики аварийности на автомобильном транспорте в Украине присущи следующие свойства: 1) наличие единой цели — предупреждение и снижение тяжести последствий дорожно5транспортных происшествий, 2) несчетное количество субъектов государственного управления в данной сфере, 3) разнообразие объектов управления и их общую связь с единым объектом административно5правовой “охраны - безопасностью дорожного движения, 4) усложненность взаимосвязей между элементами результате непосредственного сочетания социального, технического и природного факторов, 5) открытость подсистемы управления сферой безопасности дорожного движения, т.е. ее неразрывную связь с деятельностью всех государственных органов и вообще с системой государственного управления. В настоящее время вопросы медицинского обеспечения профилактики аварийности на автомобильном транспорте не рассматривается как комплексная задача, при выполнении которого необходимо использовать общую и рационально скоординированную работу как Министерства здравоохранения, так и Министерства образования и науки, Министерства внутренних дел, Министерства транспорта и связи “ связи. Все перечисленные отраслевые органы исполнительной власти на сегодня не несут определенную ответственность и не полностью задействованы при решении вопросов профилактики аварийности на автомобильном транспорте с учетом наиболее весомого, как показало исследование, медицинского аспекта.
The peculiarities of medical support prevention of accidents in road transport. The problem of vehicle accidents are multiprogram and depends on a large number of factors: design perfection and quality of vehicles and level design of transport routes, the rational organization of the movement and largely state of health of drivers, and the organization of preventive medical as counter measures in road transport accidents requires special attention not only from experts and practitioners from health, but scientific study. The condition of the national regulatory framework for medical support traffic safety, the estimation efficiency and effectiveness of existing medical care system prevent accidents in road transport. Existing health system to ensure prevention of incidents of road transport in Ukraine the following characteristic properties: 1) a common goal 5 to prevent and reduce severity of consequences of accidents, and 2) much of the public administration in this area, and 3) a variety of objects management and their overall relationship with the sole object of the administrative5legal ‘protection 5 road safety, 4) the complexity of relationships between elements due to the direct combination of social, technical and natural factors, 5) open subsystem of road safety, that is, its inextricable link with the activities of all government bodies at all with the system of governance. At this time the issue of prevention of medical accidents in road transport is not seen as a complex assignments you want to share and efficiently coordinated the work of the Ministry of Health and Ministry of Education, Ministry of Internal Affairs, Ministry of Transport and Communications communication. All listed executive branch agencies currently do not have a particular responsibility and fully engaged in addressing the prevention of accidents in road transport according to the most significant, the study show the medical aspect.