Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Идентификация состояния тормоза шахтных локомотивов в условиях структурной неопределенности

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Коптовец, А.Н.
dc.date.accessioned 2018-06-17T12:07:25Z
dc.date.available 2018-06-17T12:07:25Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Идентификация состояния тормоза шахтных локомотивов в условиях структурной неопределенности / А.Н. Коптовец // Геотехнічна механіка: Міжвід. зб. наук. праць. — Дніпропетровск: ІГТМ НАНУ, 2014. — Вип. 119. — С. 241-246. — Бібліогр.: 6 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1607-4556
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/137482
dc.description.abstract Впервые разработана регрессионная модель кинетической характеристики трения колодочно-колесного тормоза шахтных локомотивов в условиях структурной неопределенности по количеству и составу входных переменных в моделях зависимости силы (коэффициента) трения. Исключить неустойчивые решения позволяет применение всех видов статистического анализа: дисперсионного, корреляционного, регрессионного и дискриминантного. Из условия максимума дискриминантной функции получена линейная модель изменения коэффициента трения тормоза от тормозного нажатия до 12 кН и скорости скольжения до 5 м/с, которая в рабочем процессе определяет показатели эффективности тормоза. Выполнена проверка гипотезы об адекватности модели. Коэффициенты регрессионной модели характеристики трения изменяются при изменениях геометрии конструктивных связей в тормозном механизме, характеристики шероховатости контактной поверхности колодки, механических свойств материала тормозной колодки, упругих и диссипативных сил нагружения тормоза. uk_UA
dc.description.abstract Вперше розроблена регресійна модель кінетичної характеристики тертя колодково-колісного гальма шахтних локомотивів в умовах структурної невизначеності за кількістю і складом вхідних змінних в моделях залежності сили (коефіцієнта) тертя. Виключити нестійкі рішення дозволяє застосування різних видів статистичного аналізу: дисперсійного, кореляційного, регресійного і дискримінантного З умови максимуму дискримінантної функції отримана лінійна модель зміни коефіцієнта тертя гальма від гальмівного натиснення до 12 кН і швидкості ковзання до 5 м/с, яка в робочому процесі визначає показники ефективності гальма. Виконано перевірку гіпотези про адекватність моделі. Коефіцієнти регресійної моделі характеристики тертя змінюються при змінах геометрії конструктивних зв'язків в гальмівному механізмі, характеристики шорсткості контактної поверхні колодки, механічних властивостей матеріалу гальмівної колодки, пружних і дисипативних сил навантаження гальма. uk_UA
dc.description.abstract Regressive model of kinetic characteristic for mine locomotive tread and wheel brake friction in terms of structural uncertainty as for the quantity and composition of input variables in friction models of force dependence (coefficient) has been developed for the first time. Application of all types of statistic analysis (disperse, correlative, regressive, and discriminant) makes it possible to eliminate unstable solutions. Linear variation model of brake friction coefficient φ on brake pressure up to 12 kN and slipping velocity V up to 5 m/sec determining indices of braking efficiency in operation has been obtained from discriminant function maximum. Hypothesis of the simulation model adequacy has been tested. The regressive model friction characteristic coefficients vary depending upon changes in the geometry structure of brake, mechanical properties of shoe contact surface roughness as well as elastic and dissipative forces of break loading. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут геотехнічної механіки імені М.С. Полякова НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Геотехнічна механіка
dc.title Идентификация состояния тормоза шахтных локомотивов в условиях структурной неопределенности uk_UA
dc.title.alternative Ідентифікація стану гальма шахтних локомотивів в умовах структурної невизначеності uk_UA
dc.title.alternative Identification ofmine locomotive brake state in terms of structural uncertainty uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 622.625.28-592.112(043.5)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис