Проведено аналіз споживання мінеральних добрив в світі та прогноз для всіх трьох основних поживних речовин, при середньорічних темпах зростання. Наведено дані про сумарний обсяг імпорту та експорту у розрізі товарних позицій по кодам УКТЗЕД в період 2011-2015 років, за даними Державної фіскальної служби України. Визначено основних виробників хімічної промисловості в Україні. Розглянуто способи перевезення великотоннажних хімічних вантажів і добрив при використанні автомобільного, залізничного і морського видів транспорту. Представлен перелік портів відкритих для відвантаження мінеральних добрив на експорт з вказанням відстані до них від українських заводів – виробників мінеральних добрив. Окремо розглянуто фактори ризику при перевезенні хімічних вантажів залізничним транспортом. На прикладі ланцюгу: з моменту потрапляння вантажів на елементи залізничної колії з послідуючим визначенням стану баласту й змінами у показниках експлуатаційної роботи. Описано суттєві питання охорони праці та навколишнього середовища при транспортуванні та перевантаженні продукції хімічної промисловості. Сформовані завдання для подальшої роботи.
Проведен анализ потребления минеральных удобрений в мире и прогноз для всех трех основных питательных веществ, при среднегодовых темпах роста. Приведены данные о суммарном объеме импорта и экспорта в разрезе товарных позиций по кодам УКТВЭД в период 2011-2015 годов, по данным Государственной фискальной службы Украины. Определены основные производители химической промышленности в Украине. Рассмотрены способы перевозки крупнотоннажных химических грузов и удобрений при использовании автомобильного, железнодорожного и морского видов транспорта. Представлен перечень портов открытых для отгрузки минеральных удобрений на экспорт с указанием расстояния до них от украинских заводов — производителей минеральных удобрений. Отдельно рассмотрены факторы риска при перевозке химических грузов железнодорожным транспортом. На примере цепи: с момента попадания грузов на элементы железнодорожного пути с последующим определением состояния балласта и изменениями в показателях эксплуатационной работы. Описаны существенные вопросы охраны труда и окружающей среды при транспортировке и перегрузке химической продукции. Сформированы задачи для дальнейшей работы.
The analysis of consumption of fertilizers in the world and forecast for all three major nutrients at an average annual rate of growth was held. The data on the total volume of import and export in the context of goods position by the nomenclature codes of the Ukrainian Classification of Goods of Foreign Economic Activity for the period of 2011-2015 years, according to the State Fiscal Service of Ukraine were given. The main producers of chemical industry in Ukraine were determined. The methods of transportation of large loads and chemical fertilizers using road, rail and marine modes were reviewed. The list of open ports for shipment of fertilizers for export, indicating the distance to them from Ukrainian factories producers of mineral fertilizers was submitted. The factors of risk for the carriage of chemical goods by railways were considered separately. They are given by way of example of the chain: since getting goods on the items of railway lines with further definitions of the ballast condition and changes in terms of operational works. We have described the essential issues of labor and environmental protection when transporting and transshipmenting of chemical products. The tasks for our future work have been formed.