Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Психофизиологические аспекты применения тренажеров в профессиональной подготовке судовых операторов

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Голикова, В.В.
dc.date.accessioned 2018-06-16T12:35:17Z
dc.date.available 2018-06-16T12:35:17Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Психофизиологические аспекты применения тренажеров в профессиональной подготовке судовых операторов / В.В. Голикова // Актуальні проблеми транспортної медицини. — 2012. — № 4 (30). — С. 83-90. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/136451
dc.description.abstract Овладение профессией судового оператора предусматривает, наряду с получением теоретических знаний, отработку и закрепление профессионально важных навыков и умений на тренажерах разной степени сложности. Этот вид подготовки в морских вузах составляет около 30% учебной нагрузки. Проведены психофизиологические исследования в процессе тренажерной практики у 187 курсантов и 57 судовых операторов при прохождении последипломной подготовки в тренажерных центрах в динамике. Отмечены положительные изменения психоэмоционального статуса обследованных с выраженной мобилизацией психофизиологических функций. Наблюдался статистически значимый рост точности реакции на движущийся объект (с 39,0± 1,3 до 51,4 ± 0,6%), объема опреативной памяти (с 8,5 ± 0,31 до 9,6 ± 0 , 23 чисел), снижалось количество ошибок по тесту на подвижность нервных процессов (РНП) (с 13,6 ± 1,3 до 6,9 ± 0,7%, соответственно), а также улучшались показатели внимания. В конце цикловых занятий у курсантов результаты совпадали, а по некоторым показателям превышали таковые у моряков, что является важным свидетельством их готовности к профессиональной деятельности в качестве судовых операторов. uk_UA
dc.description.abstract Оволодіння професією суднового оператора передбачає, поряд з набуттям теоретичних знань, відпрацювання і закріплення професійно важливих навичок та умінь на тренажерах разного ступеню складності. Цей вид підготовки у морських вищих навчальних закладах дорівнює близько 30% навчального навантаження. Проведені психофізіологічні дослідження в процесі тренажерної практики у 187 курсантів і 57 суднових операторів під час проходження післядипломної підготовки у Тренажерному центрі в динамиці. Відмічені позитивні зміни психоемоційного статуса обстежених з вираженою мобілізацією психофізіологічних функцій. Статистично значуще зростала точність реакції на рухомий об’єкт (з 39,0 ± 1,3 до 51,4 ± 0,6%), обсяг опреативної пам’яті (з 8,5 ± 0,31 до 9,6 ± 0,23 чисел), знижувалася кількість помилок за тестом на рухомість нервових процесів (РНП) (з 13,6 ± 1,3 до 6,9 ± 0,7%, відповідно), а також покращувалися показники уваги. Наприкінці циклових занять у курсантів результати співпадали, а за деякими показниками перевищували такі у моряків, що являється важливим свідоцтвом їх готовності до професійної діяльності у якості суднових операторів. uk_UA
dc.description.abstract Mastering the profession of ship operator assumes, along with the acquisition of theoretical knowledge, its development and consolidation of important professional skills on simulators of varying difficulty. This type of training in maritime schools is about 30% of the teaching load. Spend HN+physiological studies in the simulator practice for 187 marine cadets and 57 ship operators during the post-graduate training in the fitness center in the dynamics. Noted positive changes psihoemo-tional status of individuals with severe mobilization psychophysiological and logical functions. Significantly increased the accuracy of responses to a moving object (from 39,0 ± 1,3 to 51,4 ± 0,6%), the volume opreativnoy memory (up to 8,5 ± 0,31 9,6 ± 0,23 numbers) reduces the number of errors on the test PNP (from 13,6 ± 1,3 to 6,9 ± 0,7%, respectively), as well as the improved performance of attention. At the end of the cycles of the results were the same students, and in some aspects superior to those of the sailors, which is an important indicator of readiness for professional work as ship operators. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Фізико-хімічний інститут ім. О.В. Богатського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Актуальні проблеми транспортної медицини
dc.subject Психофизиология на транспорте uk_UA
dc.title Психофизиологические аспекты применения тренажеров в профессиональной подготовке судовых операторов uk_UA
dc.title.alternative Психофізіологічні аспекти застосування тренажерів у підготовці суднових операторів uk_UA
dc.title.alternative Psychophysiological aspects of simulators application in ship operators training uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 612.821:656.052.8


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис