Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Керування посадкою літаків за умов підвищення інтенсивності повітряного руху

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Волошенюк, Д.О.
dc.contributor.author Павлова, С.В.
dc.date.accessioned 2018-04-07T17:53:15Z
dc.date.available 2018-04-07T17:53:15Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Керування посадкою літаків за умов підвищення інтенсивності повітряного руху / Д.О. Волошенюк, С.В. Павлова // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 5. — С. 62-74. — Бібліогр.: 13 назв. — укр, рос. uk_UA
dc.identifier.issn 0130-5395
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/131967
dc.description.abstract Найбільш відповідальним і складним етапом при зміні режиму польоту, психофізіологічних навантаженнях і швидкоплинністю є посадка повітряних кораблів. Метою підвищення безпеки польотів і розширення можливостей застосування авіації в різних умовах є вдосконалення систем посадки і навігаційного забезпечення літальних апаратів. uk_UA
dc.description.abstract Наиболее ответственным и сложным этапом при изменении режима полета, психофизиологических нагрузках и быстротечностью есть посадка воздушных судов. Цель повышения безопасности полетов и расширения возможностей применения авиации в различных условиях – совершенствование систем посадки и навигационного обеспечения летательных аппаратов. uk_UA
dc.description.abstract Purpose: The scientific task of the developing methods, models and means of informational support of decision making for the construction of an optimal landing trajectory for further improvement of the airplane flight safety and upgrading of environmental and economic indicators of the aviation equipment use is relevant. Methods: In order to reduce the number of aviation events, ICAO's decision is made on the need to install an ILSupgraded ILS or microwave landing system (MLS) in airports at the airports. However, there are currently four types of landing systems that meet the requirements of ICAO and aviation experts must select one of them. These are the ILS, MLS and two completely different satellite landing systems. All four systems meet the requirements of ICAO for automatic landing systems for the XXI century. Results: Accordingly, the task is to create a system in the aviation industry that will allow: – quantitatively and qualitatively increase the level of environmental friendliness and efficiency of flights in aviation in general; – to substantially improve the safety of flights; – solve the problem of airport overload with air traffic intensity; – to increase the efficiency of the aviation equipment use, etc. Discussion: The perspective direction is the introduction of a satellite communication system, navigation and surveillance. Important parameters that characterize the landing systems (in addition to reliability requirements) are the accuracy of the determining navigational parameters, working area and range of action. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.language.iso ru
dc.publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Управляющие системы и машины
dc.subject Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) uk_UA
dc.title Керування посадкою літаків за умов підвищення інтенсивності повітряного руху uk_UA
dc.title.alternative Управление посадкой самолетов в условиях повышения интенсивности воздушного движения uk_UA
dc.title.alternative The Aircraft Landing Management in Conditions of Increasing the Air Traffic Intensity uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 629.7.077


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис