Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Категорія події в рецептивно-комунікативній парадигмі аналізу літературного твору

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Гребенюк, Т.
dc.date.accessioned 2018-03-24T15:33:44Z
dc.date.available 2018-03-24T15:33:44Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Категорія події в рецептивно-комунікативній парадигмі аналізу літературного твору / Т. Гребенюк // Слово і Час. — 2008. — № 4. — С. 50-56. — Бібліогр.: 24 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/131547
dc.description.abstract У статті досліджується категорія події в контексті комунікативного та рецептивного підходів до аналізу літературного твору. Комунікативна подія розглядається як хронологічно тягле цілеспрямоване “о-чуження” тексту автором та поступове “о-своєння” його читачем. Такі критерії подієвості зміни в літературному творі, як релевантність та непередбачуваність, розглядаються в їх зв’язку з індивідуальною картиною світу й рівнем підготовленості читача. Пропонується переоцінка сутності “мінус-прийому” в контексті рецептивного підходу: відсутність події у площині художньої дії твору може виступати подією у площині наративній, характеризуючи певний факт у структурі читацького сприйняття. uk_UA
dc.description.abstract This article investigates the notion of “event” in the framework of receptive and communicative approaches to literary analysis. Communicative event is understood here as a durative process of the text’s purposeful estrangement by the author and its gradual appropriation by the reader. Such criteria of the literary work’s eventfulness as relevance and unpredictability are analysed here in connection with the reader’s individual worldview and his erudition. The author of the essay proposes his own reassessment of the “minus-device” category from the standpoint of receptive aesthetics: the absence of event in the realm of plot development may function as an event on the narrative plane, thus characterising certain facts in the structure of readers’ perception. uk_UA
dc.description.abstract В статье исследуется категория события в контексте коммуникативного и рецептивного подходов к анализу литературного произведения. Коммуникативное событие рассматривается как хронологически протяженное целенаправленное “о-чуждение” текста автором и постепенное “о-своение” его читателем. Такие критерии событийности изменения в литературном произведении как релевантность и непредсказуемость рассматриваются в их связи с индивидуальной картиной мира и уровнем подготовленности читателя. Предлагается переосмысление сущности “минусприема” в контексте рецептивного подхода: отсутствие события в сфере художественного действия произведения может выступать событием в сфере нарративной, характеризуя определенный факт в структуре читательского восприятия. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Питання теоретичні uk_UA
dc.title Категорія події в рецептивно-комунікативній парадигмі аналізу літературного твору uk_UA
dc.title.alternative The notion of “event” in the receptive- communicative paradigm of literary analysis uk_UA
dc.title.alternative Категория события в рецептивно-коммуникативной парадигме анализа литературного произведения uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис