Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Обоснование метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Неделько, В.М.
dc.contributor.author Семенюта, М.Ф.
dc.contributor.author Стратонов, В.М.
dc.date.accessioned 2018-03-21T15:39:59Z
dc.date.available 2018-03-21T15:39:59Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Обоснование метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность / В.М. Неделько, М.Ф. Семенюта, В.М. Стратонов // Управляющие системы и машины. — 2017. — № 3. — С. 86–92. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 0130-5395
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/131352
dc.description.abstract Изложены результаты разработки метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность. Проанализированы случаи приводнений, изложены результаты экспертных опросов и общая концепция метода решения задачи эвакуации. uk_UA
dc.description.abstract Викладено результати розробки методу вибору оптимального місця вимушеної посадки повітряного судна на водну поверхню. Проаналізовано випадки приводнень, викладено результати експертних опитувань та загальна концепція методу розв’язання задачі евакуації. uk_UA
dc.description.abstract Introduction. The results of the research of the development of a method of choosing the optimal site for the forced landing of an aircraft on the water surface are summarized. The cases of ditching are analysed. The causal connects between the place of landing and the overall people survival rate are observed. Purpose. The following problems are solved: the substantiation of the method of choosing the optimal place for the forced landing of an aircraft on the water surface, developing a method of the optimal route calculating for carrying out the evacuation operations, estimating the factors influencing the forced landing, evacuation and the process of further survival. Methods. In order to assess the degree of the factors of influenced, the method of expert evaluations is used. The task of optimizing the evacuation route is solved using the methods of the graph theory. Results. The article outlines the results of an expert survey aimed at identifying the factors that have the greatest impact on the process of ditching and further survival rate. The isolated complex factors (Landing Conditions, Evacuation Time and Eligibility of the Settlement, for Victims Assistance) are explored. The factors like Landing Conditions and Eligibility of the Settlement, for Victims Assistance are estimated by the experts, their impact is expressed in terms of weight, reflecting their danger. The task of reducing the time of evacuation is solved by applying the methods of graph theory. Conclusions. The research describes and justifies the method of selecting the optimal place of ditch. This method can be used by flight crews during the situations on board, which prompts to perform the forced landings. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Управляющие системы и машины
dc.subject Применения (опыт разработки и внедрения информационных технологий) uk_UA
dc.title Обоснование метода выбора оптимального места вынужденной посадки воздушного судна на водную поверхность uk_UA
dc.title.alternative Justification of the Method of Choosing the Optimal Place for the Forced Landing of the Aircraft on the Water Surface uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 629.7.077


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис