В статті досліджено проблему нелегальної виплати заробітної плати та заходи України, направлені на її вирішення; обґрунтовано, що запровадження пропорційної системи оподаткування доходів фізичних осіб не тільки не сприяло «детінізації» національної економіки, а й призвело до зменшення надходжень до державного бюджету, а зміни в законодавстві України, направлені на зменшення ставки єдиного соціального внесу через недостатність коштів, не можуть бути реалізовані більшістю підприємств. З метою виведення заробітної плати з «тіні», запропоновано повернути прогресивну шкалу оподаткування доходів фізичних осіб, встановити диференційований мінімальний розмір єдиного соціального внеску для різних категорій працюючих, знизити без будь-яких додаткових обмежень ставку цього внеску та визначати мінімальний розмір пенсії пропорційно кількості років відпрацьованого пенсіонерами обов’язкового трудового стажу.
В статье исследована проблема нелегальной выплаты заработной платы и мероприятия Украины, направленные на ее решение; обосновано, что введение пропорциональной системы налогообложения доходов физических лиц не только не способствовало«детенизации» национальной экономики, но и привело к уменьшению поступлений в государственный бюджет, а изменения в законодательстве Украины, направленные на уменьшение ставки единого социального взноса из-за недостаточности средств, не могут быть реализованы большинством предприятий. С целью вывода заработной платы из «тени», предложено вернуть прогрессивную шкалу налогообложения доходов физических лиц, установить дифференцированный минимальный размер единого социального взноса для различных категорий работающих, снизить без каких-либо дополнительных ограничений ставку этого взноса и определять минимальный размер пенсии пропорционально количеству лет отработанного пенсионерами обязательного трудового стажа.
In the article of the problem of illegal payment of wages and the measures of Ukraine, aimed at its decision, are investigated; proved, that the introduction of a proportional system of personal income tax not only do not promoted «legalization» of the national economy, but also led to a reduction in government revenue, and changes in legislation of Ukraine aimed at reducing a bet of the single social contribution, due to lack of funds, can not be realized by most companies. For the purpose of removing wage from the «shadow», prompted to restore progressive income taxation of individuals, to establish differentiated minimum size single social contribution for different categories of workers, to lower without any additional restrictions a bet of this contribution and to determine the minimum pension in proportion to the number of years of compulsory seniority of spent pensioners.