Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Чередниченко, К.В. |
|
dc.date.accessioned |
2016-02-25T19:51:46Z |
|
dc.date.available |
2016-02-25T19:51:46Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Экономические модели взаимодействия организаций социально-культурного сектора / К.В. Чередниченко // Стратегія і механізми регулювання промислового розвитку: Зб. наук. пр. — К.: ІЕП НАНУ, 2014. — С. 308-317. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2220-7961 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/95403 |
|
dc.description.abstract |
Сформулированы модели и основные принципы партнерского взаимодействия и рыночных инструментов развития организаций социально-культурного сектора. Рассмотрены особенности и предложены практические рекомендации по формированию рынка услуг организаций культуры. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Сформульовано моделі та основні принципи партнерської взаємодії і ринкових інструментів розвитку організацій соціально-культурного сектору. Розглянуто особливості та запропоновано практичні рекомендації щодо формування ринку послуг організацій культури. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Identified the models and the basic principles of partnership and market development tools organization of social-culture sector.The specifics of the partnership of cultural organizations is a wide range of partners, systematized into two groups: the relationship between the system resource partnerships and relationships in the market partnership. For cultural organizations developed adapted model of social, business and consumer partnerships. Submitted the classification of potential partners and portfolio of potential and key partners.Considered the features and practical recommendations on the formation of market services of cultural organizations. Development strategy of cultural organizations are represent the developing of key strategic advantage through differentiated the market supply for individual target markets.Defined the groups of consumers in the form of business and institutional customers, as the strategic groups of cultural organizations, influencing and formative the market demand and the demand for individual cultural organizations. Also the influence group in the form of the state and society.Feature of cultural institutions economy has led to the synthesis of development strategies and marketing strategies. To make efficient use of shared resources and create conditions for sustainable development and survival, proposed the model of relationship marketing strategies of cultural institutions as a set of social, commercial and consumer partnerships. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Інститут економіки промисловості НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Стратегія і механізми регулювання промислового розвитку |
|
dc.title |
Экономические модели взаимодействия организаций социально-культурного сектора |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Економічні моделі взаємодії організацій соціально-культурного сектору |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Economic models of interaction of socio-cultural sector organizations |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті