Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Экономические модели взаимодействия организаций социально-культурного сектора

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Чередниченко, К.В.
dc.date.accessioned 2016-02-25T19:51:46Z
dc.date.available 2016-02-25T19:51:46Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Экономические модели взаимодействия организаций социально-культурного сектора / К.В. Чередниченко // Стратегія і механізми регулювання промислового розвитку: Зб. наук. пр. — К.: ІЕП НАНУ, 2014. — С. 308-317. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 2220-7961
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/95403
dc.description.abstract Сформулированы модели и основные принципы партнерского взаимодействия и рыночных инструментов развития организаций социально-культурного сектора. Рассмотрены особенности и предложены практические рекомендации по формированию рынка услуг организаций культуры. uk_UA
dc.description.abstract Сформульовано моделі та основні принципи партнерської взаємодії і ринкових інструментів розвитку організацій соціально-культурного сектору. Розглянуто особливості та запропоновано практичні рекомендації щодо формування ринку послуг організацій культури. uk_UA
dc.description.abstract Identified the models and the basic principles of partnership and market development tools organization of social-culture sector.The specifics of the partnership of cultural organizations is a wide range of partners, systematized into two groups: the relationship between the system resource partnerships and relationships in the market partnership. For cultural organizations developed adapted model of social, business and consumer partnerships. Submitted the classification of potential partners and portfolio of potential and key partners.Considered the features and practical recommendations on the formation of market services of cultural organizations. Development strategy of cultural organizations are represent the developing of key strategic advantage through differentiated the market supply for individual target markets.Defined the groups of consumers in the form of business and institutional customers, as the strategic groups of cultural organizations, influencing and formative the market demand and the demand for individual cultural organizations. Also the influence group in the form of the state and society.Feature of cultural institutions economy has led to the synthesis of development strategies and marketing strategies. To make efficient use of shared resources and create conditions for sustainable development and survival, proposed the model of relationship marketing strategies of cultural institutions as a set of social, commercial and consumer partnerships. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут економіки промисловості НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Стратегія і механізми регулювання промислового розвитку
dc.title Экономические модели взаимодействия организаций социально-культурного сектора uk_UA
dc.title.alternative Економічні моделі взаємодії організацій соціально-культурного сектору uk_UA
dc.title.alternative Economic models of interaction of socio-cultural sector organizations uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис