Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Кореляція точок зору оповідача і персонажа в рамках інтенціонального аспекту семантики художнього тексту

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Кагановська, О.М.
dc.date.accessioned 2016-02-10T20:08:55Z
dc.date.available 2016-02-10T20:08:55Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Кореляція точок зору оповідача і персонажа в рамках інтенціонального аспекту семантики художнього тексту / О.М. Кагановська // Культура народов Причерноморья. — 1999. — № 8. — С. 134-137. — Бібліогр.: 11 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/94291
dc.description.abstract У визначенні структури художнього тексту важливу роль відіграє поняття точки зору. Пов’язуючи це поняття із створенням персоніфікованої картини світу (світів), найвірогідніше розташувати точку зору у просторі авторських та персонажних позицій. Трансформування заданого місцеположення точки зору на вісь взаємовідношень “автор (оповідач) - персонаж - читач” дозволило дати її визначення: по-перше, як “функціонально-семантичної категорії, форми якої відмічені як антропогенні елементи мови в її побудові та семантиці, у процесах формування номінацїї і предикацїї, у постулатах мовленнєвого спілкування...”1 і, по-друге, в ракурсі “окреслення тісно поєднаних одна з одною просторово-часових (хронотопних) і оцінних координат учасників комунікації” [2, с.7]. До розуміння зміни точки зору як зміни фрейма приходить Г.Г.Молчанова [5, с.19]. Преваліювання на певному відрізку художнього простору якої-небудь однієї точки зору (авторської або читацької) спонукає погодитися з думкою Ж.Міллі про існування так званих домінуючої та часткової точок зору [10, p.117], чергування й нерідке суміщення яких здатне суттєво впливати на зміну наративної перспективи. Базуючись на теорії антропоцентризму, можливо трактувати поняття точки зору як певного організуючого елемента тексту, що дозволяє уявити світ художнього зображення шляхом безпосереднього сприйняття та усвідомлення його деяким суб’єктом - свідком чи учасником події, що описується. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Кореляція точок зору оповідача і персонажа в рамках інтенціонального аспекту семантики художнього тексту uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис