Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Формирование системы стратегического управления предприятием

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Эннанова, Г.
dc.date.accessioned 2016-02-05T09:43:16Z
dc.date.available 2016-02-05T09:43:16Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Формирование системы стратегического управления предприятием / Г. Эннанова // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 2. — С. 34-37. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93959
dc.description.abstract В статье рассмотрены основные теоретические и организационные аспекты стратегического управления предприятием в туристической индустрии: сущность и понятие стратегического управления, процесс стратегического управления, а также алгоритм установления стратегии и целей туристической фирмы. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто основні теоретичні та організаційні аспекти стратегічного управління підприємством в туристичній індустрії: сутність та поняття стратегічного управління, процес стратегічного управління, а також алгоритм встановлення стратегії і цілей туристичної фірми. uk_UA
dc.description.abstract In the modern conditions of managing forced the company to focus not only on the internal state of affairs, but also to develop a long-term strategy to respond quickly to changes in their environment. One of the key components of strategic management is strategy. Choosing a strategy and its implementation constitute the bulk of the company for strategic management. The article deals with the basic theoretical and organizational aspects of strategic management in the tourism industry: the nature and concept of strategic management, strategic management process, as well as an algorithm to establish the strategy and objectives of a travel company. The study examined several definitions of "strategy", which is formulated on the basis of the author's definition. A critical analysis of the process of strategic management in the treatment of various authors, highlights the main steps in the process of strategic management, ie the development and implementation of the strategy. According to the author, the process of strategic management is to identify areas of development through the establishment of the mission, goals and strategies, the development of a system of measures for the effective achievement of the selected benchmark, as well as assessing and monitoring the implementation of the chosen strategy. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Формирование системы стратегического управления предприятием uk_UA
dc.title.alternative Формування системи стратегічного управління підприємством uk_UA
dc.title.alternative Formation of system of enterprise strategic management uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 338.48:658


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис