Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Теоретические основы маркетингового управления деятельностью предприятия: социальный аспект

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Усеинова, Л.
dc.date.accessioned 2016-02-05T09:39:57Z
dc.date.available 2016-02-05T09:39:57Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Теоретические основы маркетингового управления деятельностью предприятия: социальный аспект / Л. Усеинова // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 2. — С. 29-31. — Бібліогр.: 2 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93957
dc.description.abstract В данной статье рассмотрен социальный аспект маркетингового управления деятельностью предприятия в современных условиях, цели системы маркетинга, определены основные подходы, на основе которых коммерческие организации ведут свою маркетинговую деятельность. uk_UA
dc.description.abstract У даній статті розглянуто соціальний аспект маркетингового управління діяльністю підприємства у сучасних умовах, цілі системи маркетингу, визначені основні підходи, на основі яких комерційні організації ведуть свою маркетингову діяльність. uk_UA
dc.description.abstract Practical Application of marketing has shown that the use of only the individual components, such as the study of the goods, works or services and market forecasting, does not give the desired effect. Only a holistic approach can effectively break into the market with goods and services. This article discusses the social aspect of marketing management activities of the enterprise in modern conditions, the purpose of marketing, the basic approaches on which commercial organizations conduct their marketing activities. Highlighting the objectives of the marketing system: attain the highest consumption, maximizing consumer satisfaction, providing the widest selection, maximizing quality of life. The basic elements of marketing: market conditions and dynamics of the demand for these tourist and hotel services; changes in prices for travel and accommodation services and their substitutes; forecast revenue growth of consumers and their needs for these services; promotion of tourist services; Planning the range of goods and services. Defined the special role of the knowledge base and range of information services provided by tourism enterprises in the reinforcement of the tourist product, as well as consider a system of customer behavior from the perspective of the object of competition. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Теоретические основы маркетингового управления деятельностью предприятия: социальный аспект uk_UA
dc.title.alternative Теоретичні основи маркетингового управління діяльністю підприємства: соціальний аспект uk_UA
dc.title.alternative The theoretical basis of the enterprise marketing management: the social aspect uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 338.48:658


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис