Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Коммуникативный компонент в образовательном пространстве Крыма

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Мамутова, Х.Э.
dc.date.accessioned 2016-01-27T12:11:25Z
dc.date.available 2016-01-27T12:11:25Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Коммуникативный компонент в образовательном пространстве Крыма / Х.Э. Мамутова // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 105-110. — Бібліогр.: 10 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93355
dc.description.abstract В статье рассматривается межкультурная коммуникация в образовательном пространстве Крыма. В образовательном процессе возникает и широко обсуждается новая система целей и ценностей образования, восстанавливается концепция личности. Реакцией на возникновение новых социокультурных реалий со стороны мировой науки стала разработка соответствующих образовательных стратегий. В практической деятельности культурологов в полиэтническом, мультикультурном Крыму в ситуации полилингвизма, используются различные модели межкультурной коммуникации в их разных взаимодействиях. В частности, использование диалогической модели при решении проблем лингвакультурологии, без чего невозможно сформировать межкультурную компетентность, необходимую в процессах общения и образования. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається міжкультурна комунікація в освітньому просторі Криму. В освітньому процесі виникає і широко обговорюється нова система цілей і цінностей освіти, відновлюється концепція особистості. Реакцією на виникнення нових соціокультурних реалій з боку світової науки стала розробка відповідних освітніх стратегій. У практичній діяльності культурологів в поліетнічному, мультикультурном Криму в ситуації полілінгвізму, використовуються різні моделі міжкультурної комунікації в їх різних взаємодіях. Зокрема, використання діалогічного моделі при вирішенні проблем лінгвакультурологіі, без чого неможливо сформувати міжкультурну компетентність, необхідну в процесах спілкування та освіти. uk_UA
dc.description.abstract The article examines intercultural communication in the educational space of the Crimea. In the educational process occurs widely discussed and a new system of values and goals of education, the concept of personality is restored. In the academic and scientific revolution includes such notions: «educational space», «intercultural education», «multicultural learning environment», «educational technology» and others. Response to the emergence of new social and cultural realities from the world of science has been the development of appropriate educational strategies. In practice cultural studies in a multiethnic, multicultural situation in Crimea multilingualism, different models of intercultural communication in their various interactions. In particular, the use of a dialogic model, you need to solve problems lingvakulturologii, without which it is impossible to form intercultural competence required in the processes of communication and education. The principle of dialogue, is inextricably linked with the principle of tolerance, is not only a learning tool, but also its purpose. The current situation in the world, associated with the phenomenon of globalization, the development of computer technology, the Internet, require knowledge of both the mother and the languages of other peoples, especially as his own and other cultures. Modern intellectual context determines the need of functioning such educational projects. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ uk_UA
dc.title Коммуникативный компонент в образовательном пространстве Крыма uk_UA
dc.title.alternative Комунікативний компонент в освітньому просторі Криму uk_UA
dc.title.alternative Communicative component in educational space of Crimea uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 008:37.01:130.2.316.7


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис