Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Гостинність як модель повсякденності в «філософії Іншого» Еманюеля Левінаса

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Шолухо, Н.Є.
dc.date.accessioned 2016-01-25T12:00:15Z
dc.date.available 2016-01-25T12:00:15Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Гостинність як модель повсякденності в «філософії Іншого» Еманюеля Левінаса / Н.Є. Шолухо // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 273. — С. 195-198. — Бібліогр.: 14 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93210
dc.description.abstract Стаття аналізує категорію гостинності в «філософії Іншого» Еманюеля Левінаса як модель повсякденності. Вивчається прагматичний потенціал концепції Левінаса як теорії, що є доречною при розв’язанні конфліктів на рівні взаємин, але недієздатною на рівні соціальних зв’язків. Теоретичною базою дослідження стали розвідки Ж. Дерріда, Е. Вишґрода, Д. Ґазіра, П. Шассара, Б. Скарги, З. Сокулер. Повсякденність визначається як сфера життєдіяльності людини, що дозволяє аналізувати концепцію Левінаса як таку, де інтегровано міжособистісний та матеріальний виміри буття. Гостинність розглядається в модусах оселі, жінки і Третього. Оселя постає як будівля, де формується суб’єкт, й як метафора відкритості Іншому. Жіноче наділяється функцією запоруки гостинності. Аналіз категорії Іншого як жіночого показав еволюцію поглядів Левінаса від жінки-матері та домогосподарки до передумови множинності світу. Третій як дитина є запорукою множинності повсякденності; як гість – актуалізує відповідальність як основу міжсуб’єктних стосунків; як збиральний образ суспільства – демонструє слабкість суспільної складової концепції Левінаса через припущення насильства й пояснення суспільних зв’язків як розширених родинних стосунків. uk_UA
dc.description.abstract Статья анализирует категорию гостеприимства в «философии Другого» Эмманюэля Левинаса как модель повседневности. Изучается прагматический потенциал концепции Левинаса в качестве теории, актуальной при решении межличностных конфликтов, но неуместной на уровне социальных связей. Теоретической основой исследования выступили работы Ж. Деррида, Э. Вышгрода, П. Шассара, Д. Газира, Б. Скарги, З. Сокулер. Повседневность определяется в качестве сферы жизнедеятельности человека, что позволяет анализировать концепцию Левинаса как интегрирующую межличностное и материальное измерения бытия. Гостеприимство рассматривается в модусах дома, женщины и Третьего. Дом показан как локализация формирования субъекта и как метафора открытости Другому. Женское наделяется функцией залога гостеприимства. Анализ категории Другого в понимании женского показал эволюцию взглядов Левинаса от женщины-матери и домохозяйки к условию множественности мира. Третий как ребёнок выступает условием множественности повседневности; как гость – актуализирует ответственность в качестве основы межсубъектных отношений; как собирательный образ общества – демонстрирует слабость социального компонента концепции Левинаса посредством допущения насилия и объяснения общественных связей как разросшихся семейных отношений. uk_UA
dc.description.abstract The article examines the category of hospitality in Emmauel Levinas’s «philosophy of the Other» as everyday life’s model. The potential concept as the pragmatic theory, relevant in dealing with interpersonal concept, but inappropriate for the level of social relations is examines. The theoretical basic of examines are the works of J. Derrida, E. Wyschogrod, D. Gauthier, P. Shassard, B. Skarga, Z. Soculer. The everyday life’s is defines as the sphere of human life that allows the concept of Levinas as an integrating interpersonal and material dimensions of being are analyses. The hospitality in modes of house, feminine and Third is examines. The house is examines as the construction where creatures the subject, also as a metaphor for opening up to the Other. The feminine have function of base of hospitality. The analyses of Other as feminine is shows the evolution of concept Levinas’s concept from woman-mother and housekeeper to base of the world’s multiplicity. The Third as child have condition for the multiplicity of everyday life, also as collective image of society is demonstrates the weakness of the social component concept of Levinas through allows the violence and the explanation of public relations as a sprawling family relationships. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Гостинність як модель повсякденності в «філософії Іншого» Еманюеля Левінаса uk_UA
dc.title.alternative Гостеприимство как модель повседневности в «философии Другого» Эмманюэля Левинаса uk_UA
dc.title.alternative Hospitality as everyday life’s model in Emmanuel Levanas’s "philosophy of the Other" uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 130.2:101.9 Левінас


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис