Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Георгіаді, О.А. |
|
dc.contributor.author |
Георгіаді, О.К. |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-23T16:09:51Z |
|
dc.date.available |
2016-01-23T16:09:51Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Використання активних методів у професійній підготовці майбутніх філологів / О.А. Георгіаді, О.К. Георгіаді // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 258. — С. 163-166. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92998 |
|
dc.description.abstract |
У статті проаналізовано практичний досвід з використання активних методів у
професійній підготовці учителів філологічних спеціальностей. Відзначено позитивний ефект
застосування навчальних ігор у цілях формування професійний знань, навичок та вмінь у студентів-
філологів на різних етапах їх навчання. Підкреслено мотиваційний потенціал навчальної гри як засобу
активізації навчання у вищому навчальному закладі. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье проанализирован практический опыт использования активных методов в
профессиональной подготовке учителей филологических специальностей. Отмечен положительный
эффект применения учебных игр в целях формирования профессиональных знаний, умений, навыков
студентов-филологов на разных этапах их обучения. Подчеркивается мотивационный потенциал
учебной игры как средства активизации обучения в вузе. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Active teaching can be viewed as the organization pedagogical source necessary for quality
professional education. The most effective didactic means in terms of active education are games. Application of
games in foreign language teaching allows to aim education at the formation of knowledge and skills as well as
the formation of students’ professionally important personal traits. It emphasizes the necessity of applying
certain kinds of games at different stages of education with the consideration of their peculiarities on the basis of
context education technology According to the theory of context education (A.Verbitsky) to overcome the
contradiction of the traditional system of education it is necessary to implement the dynamic model of transition
from learning activities (e.g. lectures) through quasi professional activities (e.g. games) and professional
training activities (e.g. students’ research and projects) to professional activities. The paper provides examples
of games as quasi professional activities which have been used for several years in teaching English at the
Foreign Philology department in Taurida National V.I.Vernadsky University. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ |
uk_UA |
dc.title |
Використання активних методів у професійній підготовці майбутніх філологів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The application of active teaching methods in the professional education of future philologists |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Использование активних методов в профессиональной подготовке будущих филологов |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
378.147 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті