Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Академічна мобільність майбутніх фахівців у контексті іноваційних методологічних підходів

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Циганаш, А.В.
dc.date.accessioned 2016-01-23T11:15:48Z
dc.date.available 2016-01-23T11:15:48Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Академічна мобільність майбутніх фахівців у контексті іноваційних методологічних підходів / А.В. Циганаш // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 260. — С. 105-107. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92954
dc.description.abstract У даній статті розглядаються сучасні тенденції розвитку методології наукового пізнання світу з сенергетичної позиції світосприйняття, а також зовнішні чинники, які сприяють розвитку академічної мобільності майбутніх фахівців в контексті безперервної освіти. uk_UA
dc.description.abstract В данной статье рассматриваются современные тенденции развития методологии научного познания мира с позиции сенергетической картины мира, а также внешние факторы, которые способствуют развитию академической мобильности будущих специалистов в контексте непрерывного образования. uk_UA
dc.description.abstract This article discusses the current trends of methodology development of scientific world experience in terms of globe synergy, as well as external factors that contribute to the development of academic mobility of future professionals in the context of continuing education. The topicality of the research of academic mobility problems of future specialists within the framework of continuous education is determined by different factors. It is, at first, weak knowledge of society about scientific research of this area. Secondly, an increasing outflow of the Ukrainian students abroad with high-performance progress which causes reduction of scientific and intellectual potential in national higher educational establishments. Thirdly, the movement of the educational national systems within the framework of Bologna process to the unique criteria and standards which are set within the framework of European educational space. According to these standards, educational and research orientation is taken into account while determining the universities ratings. An important moment in development of students’ academic mobility is scientification of educational process. Scientification is not only the use of scientific information in studies; it includes a wider spectrum of relations: interrelation of educational process and science. It is different aspects of methodology of scientific cognition, which together with information about science promote an improvement of educational process. Thus, synergistic approach means the world perception as an aggregate of nonlinear processes. This process has direct influence on forming a new style of scientific thought. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Социальные аспекты трансформационных процессов: общество и власть, и современные пути гуманизации и оптимизации образования uk_UA
dc.title Академічна мобільність майбутніх фахівців у контексті іноваційних методологічних підходів uk_UA
dc.title.alternative Академическая мобильность будущих специалистов в контексте инновационных методологических подходов uk_UA
dc.title.alternative Academic mobility of future experts in the context of innovative methodological approaches uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис