Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Формування корпоративної культури вищих навчальних закладів України

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Кубко, В.П.
dc.date.accessioned 2016-01-23T09:34:33Z
dc.date.available 2016-01-23T09:34:33Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Формування корпоративної культури вищих навчальних закладів України / В.П. Кубко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 267. — С. 213-216. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92918
dc.description.abstract Аналізуються основні етапи формування, зміни та удосконалення корпоративної культури вищих навчальних закладів України. Запропоновано механізми оновлення корпоративної культури освітніх закладів та визначено вибір засобів для вирішення поставлених завдань. uk_UA
dc.description.abstract Анализируются основные этапы формирования, изменения и усовершенствования корпоративной культуры высших учебных заведений Украины. Предложены механизмы обновления корпоративной культуры учебных заведений и определен выбор средств для решения поставленных задач. uk_UA
dc.description.abstract The basic stages of formation, change and improve of the corporate culture of higher education in Ukraine have been analyzed. The special attention was paid to dual nature of the corporate culture of the educational institution and as a rule, in any school, there have already been certain elements of corporate culture. While improving all these elements are developed, adjusted or changed. In this study, the mechanisms of updating the corporate culture of educational institutions have been proposed and the choice of tools for solving the set tasks has been determined. During the development and improvement of the corporate culture in higher education institutions it is necessary to exert influence on its external manifestations, so go "from external to internal". In the future, it is necessary to introduce a new system of values and to design strategic objectives of the institution development: increasing competitive ability, creating a positive image etc. The next step is to select the tools for solving the set tasks. These tools may include: traditions, customs, rituals, symbols, professional language, etc. Also the choice of instruments for the improvement of corporate culture such as: development of corporate standards, the code, the system of criteria for assessing corporate culture and recommendations as for its formation in higher educational institutions are too of high importance. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Формування корпоративної культури вищих навчальних закладів України uk_UA
dc.title.alternative Формирование корпоративной культуры высших учебных заведений Украины uk_UA
dc.title.alternative The forming of corporate culture of higher educational institutions in Ukraine uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 130.2:378


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис