Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Система упражнений по развитию крымскотатарской диалогической речи учащихся пятых классов

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Яяева, Н.М.
dc.date.accessioned 2016-01-22T21:38:46Z
dc.date.available 2016-01-22T21:38:46Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Система упражнений по развитию крымскотатарской диалогической речи учащихся пятых классов / Н.М. Яяева // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 264. — С. 68-71. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92896
dc.description.abstract В статье поднимаются вопросы разработки системы упражнений в процессе преподавания крымскотатарского языка в школе. Рассматриваются требования которым должны отвечать упражнения, а также закрепляются навыки приобретенные в ходе выполнения упражнений. uk_UA
dc.description.abstract У статті піднімаються питання розробки системи вправ в процесі викладання кримськотатарської мови в школі. Розглядаються вимоги яким повинні відповідати вправи, а також закріплюються навички придбані в ході виконання вправ. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the problems of teaching the Crimean Tatar language to the school pupils through the system of exercises. It shows the requirements that must be met by exercises. The system of exercises is shown as a multistoried structure, consisting of productive and perceptive subsystems (for teaching speaking) and subsystem receptive (for teaching speech understanding) exercises. The work on the development the dialogical speech of fifth form pupils was conducted in three stages. The typology of exercises was being developed according to the stages. The system of exercises was being designed to provide the students prepared and unprepared statement in the dialogue form. The experiment, conducted in school, was based on natural (real) and artificial (case studies), including nontraditional team work. To facilitate the student’s mental activity the author has offered the illustrative clarity method. We have invented a system of exercises for dialogical speech development. They were being tested as experimental exercises during the Crimean Tatar language lessons in fifth form groups. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ uk_UA
dc.title Система упражнений по развитию крымскотатарской диалогической речи учащихся пятых классов uk_UA
dc.title.alternative Система вправ з розвитку кримськотатарської діалогічного мовлення учнів п'ятих класів uk_UA
dc.title.alternative The system of exercises for the development of the Crimean Tatar dialogic speech fifth grade students uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 371.315.6.046.14:811.512.19


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис