dc.contributor.author |
Приходько, Д.О. |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-22T17:56:18Z |
|
dc.date.available |
2016-01-22T17:56:18Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Модифікація життєвого циклу бренду / Д.О. Приходько // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 258. — С. 11-14. — Бібліогр.: 9 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92817 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянутий життєвий цикл бренду, визначені існуючі стадії життєвого циклу
бренду серед яких: бренд на стадії «розробка», бренд на стадії «впровадження», бренд на стадії
«зростання», бренд на стадії «стабілізація», бренд на стадії «згасання», бренд на стадії «вихід з
ринку», у тому числі було модифіковано життєвий цикл бренду за рахунок введення стадій
«ребрендинг»та повторних стадій: «зростання*», «стабілізація*», «згасання*». Було введено поняття
індикатор вартості бренду, що являє собою взаємозв’язок вартості бренду і стадій його життєвого
циклу. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье рассмотрен жизненный цикл бренда, определены существующие стадии
жизненного цикла бренда, среди которых: бренд на стадии «разработка», бренд на стадии
«внедрение», бренд на стадии «рост», бренд на стадии «стабилизация», бренд на стадии «угасание»,
бренд на стадии «выход с рынка», в том числе был модифицирован жизненный цикл бренда за счет
введения стадий «ребрендинг» и повторных стадий: «рост*», «стабилизация*», «угасание*». Введено
понятие индикатор стоимости бренда, который представляет собой взаимосвязь стоимости бренда и
стадий его жизненного цикла. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The research objective is the modification of the brand life cycle by the means of implementing
additional stages of the brand life cycle as well as the 'brand equity indicator' definition that will describes the
value of the brand through its life cycle.
The article presents the brand life cycle, its current stages through which brands pass: the development period,
the introductory period, the growth period, the maturity period, the decline period. However, in view of specific
character of the brand, the life cycle was modified by additional stages of the brand: the re-branding period and
brand on the repeated stages of the growth*, maturity*, decline* periods.
Brand lifycycle stages were supposed to be explored as classifying feature that teases out relevant brand types
during the classification of the brand.
The article contains author's determination of the brand life cycle.
The 'brand equity indicator' definition was implemented. Brand of the certain lifecycle stage has appropriate
value. Brand equity indicator defines the value of the brand through its lifecycle stages.
Brand life cycle modification and brand equity indicator were shown in graphic form. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
uk_UA |
dc.title |
Модифікація життєвого циклу бренду |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Brand life cycle modification |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Модификация жизненного цикла бренда |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
658: 339.138: 338.1 |
|