Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Лингвостилистические особенности грекоязычных рекламных текстов

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Васильева, О.В.
dc.contributor.author Шиманович, А.Н.
dc.date.accessioned 2016-01-22T16:27:17Z
dc.date.available 2016-01-22T16:27:17Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Лингвостилистические особенности грекоязычных рекламных текстов / О.В. Васильева, А.Н. Шиманович // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 271. — С. 90-94. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92795
dc.description.abstract Современная реклама многофункциональна и существует в различных формах. Стремительно развиваясь совместно с информационным и техническим прогрессом, на сегодняшний день реклама является целым комплексом словесных, звуковых, письменных и изобразительных приемов, направленных на создание определенного образа (имиджа) рекламируемого объекта. Одним из центральных компонентов современного рекламного текста является слоган. Многие авторы, рассматривая проблему воздействий в рекламе, особое внимание уделяют осознаваемым и неосознаваемым воздействиям, а также детально рассматривают различия между воздействиями рациональными, основанными на логике и убеждающих аргументах, и нерациональными, основанными на эмоциях и чувствах. К одним из видов психологического влияния можно отнести влияние посредством лексических выразительных средств и стилистических приемов, которые широко применяются в греческой рекламе для завоевания внимания потребителей. uk_UA
dc.description.abstract Сучасна реклама багатофункціональна і існує в різних формах. Стрімко розвиваючись спільно з інформаційним і технічним прогресом, на сьогоднішній день реклама є цілим комплексом словесних, звукових, письмових і образотворчих прийомів, спрямованих на створення певного образу (іміджу) рекламованого об'єкта. Одним з центральних компонентів сучасного рекламного тексту є слоган. Багато авторів, розглядаючи проблему впливів у рекламі, особливу увагу приділяють усвідомленими і неусвідомлюваним впливів, а також детально розглядають відмінності між впливами раціональними, заснованими на логіці і переконують аргументах, і нераціональними, заснованими на емоціях і почуттях. До одним з видів психологічного впливу можна віднести вплив за допомогою лексичних засобів вираження і стилістичних прийомів, які широко застосовуються в грецькій рекламі для завоювання уваги споживачів. uk_UA
dc.description.abstract Modern advertising is multifunctional and exists in various forms. Rapidly developing in conjunction with the information and technical progress, today advertising is a whole set of verbal, audio, written and visual techniques aimed at creating a certain image of the advertised object. In Greece, advertising starts to develop rapidly in the early 20th century with the advent of cinema, and later radio and television. Considering the classification of advertising texts, there are three ways of systematizing the most traditional advertising texts, based on the following criteria: advertised object, target audience, media advertising medium. Subject advertising also has a marked influence on the style of the advertising text. One of the central components of modern advertising is the slogan. Many authors, considering the problem of effects in advertising, paying special attention to recognize and unconscious influences, as well as a detailed discussion of the differences between the effects of rational, based on logic and persuasive arguments, irrational and based on emotions and feelings. By a kind of psychological impact can be attributed influence by lexical expressive means and stylistic devices, which are widely used in advertising for the conquest of the Greek consumers' attention. Lexical expressive means and stylistic devices in the Greek advertising widely used for gaining the attention of consumers. Аdvertising in general – is a complex linguo-stylistic tools and techniques which act as complex psychological mechanisms by which the conscious and unconscious occur impact on consumers. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Исследования молодых ученых uk_UA
dc.title Лингвостилистические особенности грекоязычных рекламных текстов uk_UA
dc.title.alternative Мовностилістичних особенностігрекоязичних рекламних текстів uk_UA
dc.title.alternative Linguo-stylistic peculiarities of the Greek-speaking advertising texts uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 811.14`06: 81`38: 81`42: 659.1


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис