Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Система внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг та сервісу

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Сагайдак, М.П.
dc.date.accessioned 2016-01-22T15:28:50Z
dc.date.available 2016-01-22T15:28:50Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Система внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг та сервісу / М.П. Сагайдак // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 257. — С. 218-221. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92777
dc.description.abstract У статті актуалізовано питання системоутворюючого підходу до впровадження концепції внутрішнього маркетингу в діяльність підприємств сфери послуг та сервісу. З’ясовано сутність поняття «система», проаналізовано існуючі підходи до побудови маркетингової системи взагалі та системи внутрішнього маркетингу зокрема. Визначено чинники впливу на ринкову поведінку споживача послуг в системі внутрішнього маркетингу та запропоновано механізм комплексного дослідження процесу їх взаємозв’язку і взаємовпливу. uk_UA
dc.description.abstract В статье актуализирован вопрос системообразующего подхода к внедрению концепции внутреннего маркетинга в деятельность предприятий сферы услуг и сервиса. Выяснена сущность понятия «система», проанализированы существующие подходы к построению маркетинговой системы в целом и системы внутреннего маркетинга в частности. Определены факторы, которые влияют на рыночное поведение потребителя услуг в системе внутреннего маркетинга и предложен механизм комплексного исследования процесса их взаимосвязи и взаимовлияния. uk_UA
dc.description.abstract System approach to introducing internal marketing concept into service enterprises is actualized in the article. Basing on the global trend of services and additional services dynamic development for enterprises involved in this area, the most actual are two problems, notably, competent personnel hunting (contact staff), sales organization and services promotion, which affected by individual and personal consumer demand satisfaction. These processes require the effective use of tools and complex approach to formation and management of the internal marketing system from modern business. The approach complexity consists of formation, representation and exchange of information between an organization, employee and consumer. This allows to identify and track down the identity of interests with the needs of its staff and services ultimate consumer. Then performance at the appropriate professional level of employee’s service duties will provide company with the effective functioning, target profit receiving, the corporate mission and targets achieving. In connection with these in the article were found out determinations of such concepts as “service”, “system”. Existent approaches to creation of a marketing system in general and internal marketing in particular were analyzed. Influence on the services consumer market behavior were found out and integrated study mechanism of their interaction and two-way influence process with the definition of the synergetic effect in the internal marketing system was suggested uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Система внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг та сервісу uk_UA
dc.title.alternative Internal marketing system of service enterprises uk_UA
dc.title.alternative Система внутреннего маркетинга предприятий сферы услуг и сервиса uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 658.8:338.46


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис