Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Сагайдак, М.П. |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-22T15:28:50Z |
|
dc.date.available |
2016-01-22T15:28:50Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Система внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг та сервісу / М.П. Сагайдак // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 257. — С. 218-221. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92777 |
|
dc.description.abstract |
У статті актуалізовано питання системоутворюючого підходу до впровадження концепції
внутрішнього маркетингу в діяльність підприємств сфери послуг та сервісу. З’ясовано сутність
поняття «система», проаналізовано існуючі підходи до побудови маркетингової системи взагалі та
системи внутрішнього маркетингу зокрема. Визначено чинники впливу на ринкову поведінку споживача
послуг в системі внутрішнього маркетингу та запропоновано механізм комплексного дослідження
процесу їх взаємозв’язку і взаємовпливу. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье актуализирован вопрос системообразующего подхода к внедрению концепции
внутреннего маркетинга в деятельность предприятий сферы услуг и сервиса. Выяснена сущность
понятия «система», проанализированы существующие подходы к построению маркетинговой системы
в целом и системы внутреннего маркетинга в частности. Определены факторы, которые влияют на
рыночное поведение потребителя услуг в системе внутреннего маркетинга и предложен механизм
комплексного исследования процесса их взаимосвязи и взаимовлияния. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
System approach to introducing internal marketing concept into service enterprises is actualized in
the article.
Basing on the global trend of services and additional services dynamic development for enterprises involved in
this area, the most actual are two problems, notably, competent personnel hunting (contact staff), sales
organization and services promotion, which affected by individual and personal consumer demand satisfaction.
These processes require the effective use of tools and complex approach to formation and management of the
internal marketing system from modern business. The approach complexity consists of formation, representation
and exchange of information between an organization, employee and consumer. This allows to identify and track
down the identity of interests with the needs of its staff and services ultimate consumer. Then performance at the
appropriate professional level of employee’s service duties will provide company with the effective functioning,
target profit receiving, the corporate mission and targets achieving.
In connection with these in the article were found out determinations of such concepts as “service”, “system”.
Existent approaches to creation of a marketing system in general and internal marketing in particular were
analyzed.
Influence on the services consumer market behavior were found out and integrated study mechanism of their
interaction and two-way influence process with the definition of the synergetic effect in the internal marketing
system was suggested |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
uk_UA |
dc.title |
Система внутрішнього маркетингу підприємств сфери послуг та сервісу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Internal marketing system of service enterprises |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Система внутреннего маркетинга предприятий сферы услуг и сервиса |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
658.8:338.46 |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті