Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Особенности аналитической оценки деятельности виноградарско-винодельческих предприятий

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Сиренко, С.В.
dc.date.accessioned 2016-01-21T19:35:47Z
dc.date.available 2016-01-21T19:35:47Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Особенности аналитической оценки деятельности виноградарско-винодельческих предприятий / С.В. Сиренко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 257. — С. 185-190. — Бібліогр.: 6 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92748
dc.description.abstract Рассмотрены теория, методика и практика анализа деятельности предприятий виноградарско-винодельческого подкомплекса АПК, обоснована его роль в процессе принятия взвешенных и обоснованных управленческих решений. Раскрыто значение виноградарско- винодельческого подкомплекса АПК АР Крым в экономике Украины, проведен анализ производственно- хозяйственной деятельности предприятий отрасли в динамике за 2010-2012 гг. На основании оценки размеров виноградарско-винодельческих предприятий, финансовых результатов и экономической эффективности их деятельности определены специфические подходы к проведению их анализа. Выявлены проблемы в развитии предприятий виноградарско-винодельческого подкомплекса АПК Крыма, определены направления оптимизации процесса принятия управленческих решений в виноградарско- винодельческих предприятиях на основе управленческого учета и маржинального анализа. uk_UA
dc.description.abstract Розглянуто теорія, методика й практика аналізу діяльності підприємств виноградарсько- виноробного підкомплексу АПК, обґрунтована його роль у процесі прийняття зважених і обґрунтованих управлінських рішень. Розкрито значення виноградарсько-виноробного підкомплексу АПК АР Крим в економіці України, проведено аналіз виробничо-господарської діяльності підприємств галузі в динаміці за 2010-2012 рр. На підставі оцінки розмірів виноградарсько-виноробних підприємств, фінансових результатів і економічної ефективності їх діяльності визначені специфічні підходи до проведення їх аналізу. Виявлено проблеми в розвитку підприємств виноградарсько-виноробного підкомплексу АПК Криму, визначені напрямки оптимізації процесу прийняття управлінських рішень у виноградарсько- виноробних підприємствах на основі управлінського обліку та маржінального аналізу. uk_UA
dc.description.abstract The theory, technique and practice of the analysis of activity of the modern enterprises are considered, the unresolved questions concerning the intra-branch analysis of the separate directions of agricultural production, in particular, a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and industrial complex are revealed. The role of an analytical assessment of production economic activity of the enterprises in the course of adoption of the weighed and reasonable administrative decisions is proved. Value of a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and industrial complex of the Autonomous Republic Crimea in economy of Ukraine is opened, the analysis of the sizes of the viniculture and winemarking enterprises of the region, financial results and economic efficiency of their activity in dynamics for 2010-2012 is carried out. It is established that the technique of definition of level of specialization of the viniculture and winemarking enterprises on the basis of structure and structure of products is not absolutely reliable, especially throughout short time intervals. Problems in development of the enterprises of a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and industrial complex of the Crimea, including lack of strategy on advance of the Crimean wines and cognacs on a domestic and foreign market that brings in separate years and in separate farms to their unprofitability and unprofitability are revealed. The directions of optimization of process of adoption of administrative decisions in the viniculture and winemarking enterprises on the basis of management accounting and the marginal analysis are defined. The marginal income underlies the administrative decisions connected with revision of the prices, change of the range of products, establishment of the size of the awards stimulating realization, carrying out an advertizing campaign and other marketing operations. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Особенности аналитической оценки деятельности виноградарско-винодельческих предприятий uk_UA
dc.title.alternative Особливості аналітичної оцінки діяльності виноградарсько-виноробних підприємств uk_UA
dc.title.alternative Features of the analytical assessment of activity of the viniculture and winemarking enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 631.11.001.18 [634.8+663.2] (477.75)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис