Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Сиренко, С.В. |
|
dc.date.accessioned |
2016-01-21T19:35:47Z |
|
dc.date.available |
2016-01-21T19:35:47Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Особенности аналитической оценки деятельности виноградарско-винодельческих предприятий / С.В. Сиренко // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 257. — С. 185-190. — Бібліогр.: 6 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1562-0808 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92748 |
|
dc.description.abstract |
Рассмотрены теория, методика и практика анализа деятельности предприятий
виноградарско-винодельческого подкомплекса АПК, обоснована его роль в процессе принятия
взвешенных и обоснованных управленческих решений. Раскрыто значение виноградарско-
винодельческого подкомплекса АПК АР Крым в экономике Украины, проведен анализ производственно-
хозяйственной деятельности предприятий отрасли в динамике за 2010-2012 гг. На основании оценки
размеров виноградарско-винодельческих предприятий, финансовых результатов и экономической
эффективности их деятельности определены специфические подходы к проведению их анализа.
Выявлены проблемы в развитии предприятий виноградарско-винодельческого подкомплекса АПК Крыма,
определены направления оптимизации процесса принятия управленческих решений в виноградарско-
винодельческих предприятиях на основе управленческого учета и маржинального анализа. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Розглянуто теорія, методика й практика аналізу діяльності підприємств виноградарсько-
виноробного підкомплексу АПК, обґрунтована його роль у процесі прийняття зважених і обґрунтованих
управлінських рішень. Розкрито значення виноградарсько-виноробного підкомплексу АПК АР Крим в
економіці України, проведено аналіз виробничо-господарської діяльності підприємств галузі в динаміці
за 2010-2012 рр. На підставі оцінки розмірів виноградарсько-виноробних підприємств, фінансових
результатів і економічної ефективності їх діяльності визначені специфічні підходи до проведення їх
аналізу. Виявлено проблеми в розвитку підприємств виноградарсько-виноробного підкомплексу АПК
Криму, визначені напрямки оптимізації процесу прийняття управлінських рішень у виноградарсько-
виноробних підприємствах на основі управлінського обліку та маржінального аналізу. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The theory, technique and practice of the analysis of activity of the modern enterprises are
considered, the unresolved questions concerning the intra-branch analysis of the separate directions of
agricultural production, in particular, a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and industrial
complex are revealed. The role of an analytical assessment of production economic activity of the enterprises in
the course of adoption of the weighed and reasonable administrative decisions is proved.
Value of a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and industrial complex of the Autonomous
Republic Crimea in economy of Ukraine is opened, the analysis of the sizes of the viniculture and winemarking
enterprises of the region, financial results and economic efficiency of their activity in dynamics for 2010-2012 is
carried out. It is established that the technique of definition of level of specialization of the viniculture and
winemarking enterprises on the basis of structure and structure of products is not absolutely reliable, especially
throughout short time intervals.
Problems in development of the enterprises of a viniculture and winemarking subcomplex of agrarian and
industrial complex of the Crimea, including lack of strategy on advance of the Crimean wines and cognacs on a
domestic and foreign market that brings in separate years and in separate farms to their unprofitability and
unprofitability are revealed.
The directions of optimization of process of adoption of administrative decisions in the viniculture and
winemarking enterprises on the basis of management accounting and the marginal analysis are defined. The
marginal income underlies the administrative decisions connected with revision of the prices, change of the
range of products, establishment of the size of the awards stimulating realization, carrying out an advertizing
campaign and other marketing operations. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Культура народов Причерноморья |
|
dc.subject |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
uk_UA |
dc.title |
Особенности аналитической оценки деятельности виноградарско-винодельческих предприятий |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Особливості аналітичної оцінки діяльності виноградарсько-виноробних підприємств |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Features of the analytical assessment of activity of the viniculture and winemarking enterprises |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
631.11.001.18 [634.8+663.2] (477.75) |
|
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті