Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Предпосылки развития управления маркетингом в виноградарско- винодельческих предприятиях

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Фрейдис, Е.И.
dc.date.accessioned 2016-01-21T09:28:29Z
dc.date.available 2016-01-21T09:28:29Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Предпосылки развития управления маркетингом в виноградарско- винодельческих предприятиях / Е.И. Фрейдис // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 89-93. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92612
dc.description.abstract В статье рассмотрены предпосылки развития управления маркетингом в виноградарско- винодельческих предприятиях. Выделен ряд современных экономических проблем, ограничивающих их развитие. Автором отмечен широкий ассортимент выпускаемой виноградарско-винодельческими предприятиями Автономной Республики Крым продукции: столовые сухие, креплёные, десертные и полусладкие и шампанские вина. Разработаны предложения относительно повышения эффективности управления маркетингом в них. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто передумови розвитку управління маркетингом в виноградарсько- виноробних підприємствах. Виділено ряд сучасних економічних проблем, що обмежують їх розвиток. Автором відзначений широкий асортимент продукції, що випускається виноградарсько-виноробними підприємствами Автономної Республіки Крим: столові сухі, кріплені, десертні та напівсолодкі і шампанські вина. Розроблено пропозиції щодо підвищення ефективності управління маркетингом в них. uk_UA
dc.description.abstract The most typical of the viticulture and wine industry enterprise were selected in the article. The economic indicators of the viticulture and wine-making enterprises of the Autonomous Republic of Crimea are examined. A number of the current economic issues limiting the development of wineries, highlighted in the article. The preconditions for the development of marketing management in viticulture and wine-making enterprises are discussed. Growth in revenue from the sale of wine and wine materials and the reduction of revenue from the sale of grapes are marked by the author. The reduction in sales volumes of grapes are noted in the article. This leads to the filling of the domestic market of foreign products. Reduction of land and an increase in the degree of depreciation of fixed assets and increase gross profit margin was marked by the author. A wide assortment of viticulture and wine production is noted in the article. Dry wines, semi-sweet wines, sweet wines and sparkling wines are produced in the wineries of the Autonomous Republic of Crimea. Proposals to improve the effectiveness of marketing management in viticulture and wine-making enterprises, by creating a marketing department, which will increase the volume of sales, market share, profits are developed. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Предпосылки развития управления маркетингом в виноградарско- винодельческих предприятиях uk_UA
dc.title.alternative Передумови розвитку управління маркетингом в виноградарсько-виноробних підприємствах uk_UA
dc.title.alternative Preconditions of development marketing management in viticulture and wine-making enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 65.012.32: (634.8+663.2)


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис