Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Личность в культуре общества массового потребления

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Кадиевская, И.А.
dc.date.accessioned 2016-01-20T21:09:53Z
dc.date.available 2016-01-20T21:09:53Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Личность в культуре общества массового потребления / И.А. Кадиевская // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 259. — С. 157-159. — Бібліогр.: 6 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92590
dc.description.abstract В статье анализируется проблема увеличения технических возможностей современного человека, что постепенно приводит к изменениям в его мировоззрении. Потребительское отношение к окружающему миру рассматривается как одно из главных особенностей сознания современной личности. В этих условиях вещи получают всю ту нагрузку, что не удалось реализовать в отношениях с людьми. В результате эта страсть к предметам превращается в бегство от реальных социальных проблем. uk_UA
dc.description.abstract В статті аналізується проблема зростання технічних можливостей сучасної людини, що поступово призводить до змін в її свідомості. Споживальницьке відношення до навколишнього світу розглядається як одне з головних особливостей свідомості сучасної особистості. В цих умовах речі отримують усе те навантаження, що не вдалося реалізувати у відношеннях з людьми. В результаті ця пристрасть до речей перетворюється у втечу від реальних соціальних проблем. uk_UA
dc.description.abstract In the article is analyzed the problem of an increase in the technical capabilities of contemporary person, which gradually leads to the changes in its world view. Consumer relation to the surrounding peace is considered as one of the chief characteristics of the consciousness of contemporary personality. Under these conditions of thing is obtained the entire the load, which could not realize in the relations with the people. As a result this passion to the objects is converted into the flight from the real social problems. Culture itself consumes man, contributing to the transformation of his value orientations. In the course of the transformation of culture and spiritual life the models of interaction change and are modified, undergo changes themselves style lives and behavior. Contemporary society is characterized by social contradictions, mismatch and nonconformity between the value orientations, installations and dynamically developing society of ideological pluralism and mass consumption. Consumption, being the integral aspect of contemporary life, contributes to individualization, method of self expression and finding of identity. In the society of mass consumption the commodity as need changes by the need as the symbolic object of consumption, which contributes to virtuality and mobility of identity. By commodities become the results of sociocultural life, but the motive power of relations not only the economic needs of individuals. Structure and models of consumption changes. This is manifested in the use of the symbolically received models of consumption. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Личность в культуре общества массового потребления uk_UA
dc.title.alternative Особистість в культурі суспільства масового споживання uk_UA
dc.title.alternative Personality in the culture of the society of the mass consumption uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 126+130.2


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис