Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Інтерпретації архетипного образу «Рогатого Пастуха» в грецькій, кельтській та індійській культурах

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Колесник, О.С.
dc.date.accessioned 2016-01-20T20:52:34Z
dc.date.available 2016-01-20T20:52:34Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Інтерпретації архетипного образу «Рогатого Пастуха» в грецькій, кельтській та індійській культурах / О.С. Колесник // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 259. — С. 163-166. — Бібліогр.: 6 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92579
dc.description.abstract В статті робиться спроба реконструкції міфологічного образу «Рогатого Пастуха» на основі узагальнення типологічно близького матеріалу, який належить до різних етнічних культур. Показано, що ця постать може бути безпосередньо пов’язана з найбільш архаїчними міфопоетичними уявленнями, які сягають доби верхнього палеоліту, і продовжують існувати в культурі ХХІ століття. uk_UA
dc.description.abstract В статье делается попытка реконструкции мифологического образа «Рогатого Пастуха» на основе обобщения типологически близкого материала, который относится к разным этническим культурам. Показано, что этот персонаж может быть непосредственно связан с наиболее архаичными мифопоэтическими представлениями, которые восходят к периоду верхнего палеолита, и продолжают существовать в культуре ХХІ века. uk_UA
dc.description.abstract The theme of the article is the comparative study of the numerous horned deities of European and Indian cultures, such as the Harappan “Proto-Shiva”, the Celtic Cernunnos, the Slavic Veles, the Greek Pan and his Roman analogues, the Cretan Minotaur and others. One of the results is the reconstruction of the complex double image of the “Horned Hunter” and the “Horned Herdsman”. This deity is seen as a representative of an extremely archaic mythic complex, connected with the concepts of death / regeneration, circulation of the cosmic energies and the treasures of the Otherworld. It has some relics of the shamanic practice and mythology, which was quite widespread in Europe. It is possible that in the beginning such an image could represent Being in all its totality. With the Christianization the semantics of the image was changed because of the contamination with the devil-figures. Still, in some cultures (for example, in Britain) the elements of the ancient lore were preserved till modern times, and were inherited by such new literary genres as fantasy and mythic fiction. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Інтерпретації архетипного образу «Рогатого Пастуха» в грецькій, кельтській та індійській культурах uk_UA
dc.title.alternative Интерпретации архетипного образа «Рогатого Пастуха» в греческой, кельтской и индийской традициях uk_UA
dc.title.alternative Іnterpretations of the archetypal image of “the Horned Herdsman” in Greek, Celtic and Indian cultures uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 130.2


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис