Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Уровень корпоративной культуры как основное конкурентное преимущество предприятия

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Ганус, А.И.
dc.contributor.author Иваницкий, В.Д.
dc.date.accessioned 2016-01-20T07:59:41Z
dc.date.available 2016-01-20T07:59:41Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Уровень корпоративной культуры как основное конкурентное преимущество предприятия / А.И. Ганус, В.Д. Иваницкий // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 256. — С. 220-224. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92500
dc.description.abstract Уровень корпоративной культуры рассматривается как неотрицательный показатель нравственного климата организации. Он служит важнейшим нематериальным фактором конкурентоспособности предприятия. Приведен усредненный профиль корпоративной культуры предприятия, который является взвешенной системой четырех типов культуры, предложенных Камероном. Для обеспечения конкурентного преимущества эту систему следует проектировать при помощи экспертных оценок желательных изменений в культуре предприятия. uk_UA
dc.description.abstract Рівень корпоративної культури розглядається як додатній показник морального клімату організації. Він являється найважливішим нематеріальним фактором конкурентоспроможності підприємства. Наведено середній профіль корпоративної культури, який є збалансованою системою чотирьох типів культури, запропонованих Камероном. Для забезпечення конкурентної переваги цю систему слід проектувати за допомогою експертного оцінювання бажаних змін у корпоративній культурі. uk_UA
dc.description.abstract The corporate culture’s level is considered as a non-negative measure of the moral climate in the organization. It is the most important intangible factor in the company's competitiveness. It is proposed in the paper to don’t share the corporate culture of commercial organizations into positive and negative, as competitiveness cannot be negative. Culture, as a set of common values and as skills of their creation, either absent (vandalism and other forms of anti-social behavior) or positive, but at the same time are characterized by the level, which needs to rise, increasing the humanistic orientation of the organization. The average profile of the company’s corporate culture, which is a weighted system of four types of culture (proposed by Cameron), was built. To gain a competitive advantage this system of four culture types can be designed using expert estimates desired change in the culture of a particular company. Four types of interpersonal staff were proposes in the paper, which forming the steps of increase the humanistic fullness of corporate culture and, therefore, the growth of its competitiveness. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Уровень корпоративной культуры как основное конкурентное преимущество предприятия uk_UA
dc.title.alternative Рівень корпоративної культури як основна конкурентна перевага підприємства uk_UA
dc.title.alternative Culture as the basic competetive advantage of company uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 658.8


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис