Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Виноградов, В.
dc.date.accessioned 2016-01-19T20:33:55Z
dc.date.available 2016-01-19T20:33:55Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр / В. Виноградов // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 138-143. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92488
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості оздоблення громадської та житлової архітектури Ялти художнім склом у період 1880-х – 1910-х рр. Скляний декор зазначеного періоду досліджується у типологічних групах: 1) вітраж, 2) скляні архітектурні елементи і 3) смальтова мозаїка. Особливістю застосування скла в оздобленні архітектури Ялти 80-х – 90-х рр. ХІХ ст. є його органічний зв’язок з дерев’яним тектонічним декором веранд і віконних пройм споруд, збудованих у східному дусі («style asiatique»), у традиціях російського дерев’яного зодчества, в історичних стилях. Виявляються характерні мотиви орнаментів скляного декору та їхні схеми. Розвиток нового стилю зумовлює ускладнення схем орнаментів, з перевагою рослинного мотиву. Тяжіння до декоративної виразності скляного декору у модерні проявляється у застосуванні фактурного, заглушеного, ограненого (фацет) скла і скляних блоків. У статті розглядається творча діяльність венеціанської фірми Сальвіаті і мозаїчних майстерень Академії мистецтв під керівництвом П. О. Чистякова на Південному березі Криму. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматриваются особенности украшения гражданской и жилой архитектуры Ялты художественным стеклом в период 1880-х – 1910-х гг. Стеклянный декор этого периода исследуется в типологических группах: 1) витраж, 2) стеклянные архитектурные элементы и 3) смальтовая мозаика. Характерной особенностью применения стекла в декорировании архитектуры Ялты 80-х – 90-х гг. ХІХ ст. является его органическая связь с деревянным тектоническим декором веранд и оконных проемов зданий, построенных в восточном духе («style asiatique»), в традициях русского деревянного зодчества, в исторических стилях. В статье выявляются характерные мотивы и схемы орнаментов стеклянного декора этого периода. С развитием нового стиля меняются мотивы и усложняются схемы орнаментов стеклянного декора. Применяется заглушенное стекло и гранение, стеклянные блоки в декоре фасадов. Растительный мотив преобладает в витражах фасадов и интерьеров. Увеличиваются масштабы композиций стеклянного декора в световых окнах. В модерне становится заметной тенденция к декоративной выразительности стеклянного декора, проявляющаяся в применении фактурного стекла. В статье описываются средства художественной выразительности стеклянного декора в архитектурной среде Ялты. Рассматривается творческая деятельность венецианской фирмы Антонио Сальвиати на Южном берегу Крыма и мозаических мастерских Академии художеств под руководством П. А. Чистякова. uk_UA
dc.description.abstract The paper discusses special aspects of decorating civic and domestic architecture of Yalta with art glass in the 1880s-1890s. The glass décor of the period is studied in typological groups: 1) stained glass, 2) glass architectural elements и 3) smalt mosaic. A characteristic feature of the glass use in decorating the architecture of Yalta in the 1880s-1890s is its inseparable connection with the wooden tectonic décor of porches and window openings of the buildings built in «style asiatique», or in the tradition of Russian wooden architecture, or in historic styles. The typical motives and schemes of the glass décor ornaments of the period are detected. With the development of the new style the motives of the glass décor ornaments change and the schemes become more complicated. Muffle glass and cutting are used. Glass blocks are used in the facades décor. Floral motives prevail in the stained-glass windows of the facades and in the interiors. Art glass compositions in light windows scale up. In modern, a tendency to decorative expression of the glass décor becomes conspicuous, manifesting itself in the use of textured glass. The paper describes the means of artistic expression of the glass décor in the architectural space of Yalta. The creative activity of the Venetian firm of Antonio Salviati on the southern coast of Crimea and of the Academy of Arts mosaic workshops run by P. A. Chistyakov is also discussed. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ uk_UA
dc.title Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр uk_UA
dc.title.alternative Художественное стекло в архитектурной среде Ялти 1880-х – 1910-х гг uk_UA
dc.title.alternative Art glass in the architectural space of Yalta in the 1880s – 1910 s uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 748:72(477.75)«18/19»


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис