Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Методика реализации принципов поликультурной педагогики в преподавании латинского языка

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Назаревская, М.П.
dc.date.accessioned 2016-01-16T13:16:08Z
dc.date.available 2016-01-16T13:16:08Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Методика реализации принципов поликультурной педагогики в преподавании латинского языка / М.П. Назаревская // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 255. — С. 100-104. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92219
dc.description.abstract Статья посвящена основным методологическим проблемам преподавания латинского языка на гуманитарных факультетах. Использование культурологического и исторического комментария латинских текстов, а также интерактивных методов позволит оптимизировать процесс обучения. Ключевые слова: латинский язык, обучение, методика, Античность, культура. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена основним методологічним проблемам викладання латинської мови на гуманітарних факультетах. Оптимізація процесу навчання латинської мови можлива за умов використання культурологічного та історичного коментарування текстів, а також інтерактивних методів. Ключові слова: латинська мова, навчання, методика, Античність, культура. uk_UA
dc.description.abstract This article is devoted to the main methodological problems of the Latin language teaching in the Arts Faculties. Optimization of the process of teaching Latin is possible with the help of cultural and historical comments for texts and interactive techniques. One of the basic principles of multicultural education is the formation of national identity along with the understanding and recognition of common human values shared by most cultures. Formation of an inner world of a person requires not only learning about the national culture but also about cultural values of global significance. In order to implement the principles of multiculturalism in educational discourse, it is essential to combine the study of world cultural heritage along with the study the achievements of the national cultures. The purpose of multicultural education is to educate a person as a part of the world community in the past, present and future. The article is devoted to the basic methodological problems of teaching Latin at the Arts Faculties. The use of cultural and historical commentary for Latin texts and interactive methods of education can optimize the learning process. The article examines possible ways to optimize the process of learning Latin at the Arts Faculties. Ancient images and views are still relevant for European cultures and are used in various fields of cultural life: theater, cinema, painting, music, sculpture, literature. Ancient images, myths and views belong to the timeless world cultural heritage and have been accepted and assimilated by later generations in specific forms of cultural works. This work provides examples of the material, which can be used in the study of Latin grammar and in working with texts to present the following: facts and characteristics of Russian and Ukrainian languages that could contribute to better understanding of certain aspects of the Latin language; specific features of Latin that could be linked to similar features in the native language of the students; connections within the family of Indo- European languages throughout the history of and their development; influence of culture and science of Antiquity on the modern cultures. Keywords: Latin, teaching method, antiquity, culture. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Исследования молодых ученых uk_UA
dc.title Методика реализации принципов поликультурной педагогики в преподавании латинского языка uk_UA
dc.title.alternative Методика реалізації принципів полікультурної педагогіки в викладанні латинської мови uk_UA
dc.title.alternative Мethods of implementing the principles of multicultural pedagogy in teaching the Latin language uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status first published uk_UA
dc.identifier.udc 811.124.371/378.315


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис