Показати простий запис статті

dc.contributor.author Левада, Ю.
dc.date.accessioned 2015-12-23T21:54:20Z
dc.date.available 2015-12-23T21:54:20Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Бремя мнимого выбора / Ю. Левада // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 14-23. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90432
dc.description.abstract Pseudo-alternative nature of the forthcoming presidential election in Russia is a logical outcome of the power and influence vertical that has been formed for many years in this state. Starting from this presupposition, the author analyses the public opinion dynamics among the Russian citizens relative to the assumed criteria of choice as to a presidential contender on behalf of the party in power (i.e. “winner”), on the one hand; as well as electoral intentions and expectations of the population, on the other hand. Based on this analyze, the author arrives at the conclusion that the interdependence between the functions of ruling clique and mass may change as a result of transition from “procedural” to historical choice. A new structure of society characterized by a gradual weakening of the highest ranks can pave the way for modern patterns of two-sided dependencies in the future. uk_UA
dc.description.sponsorship Редакция выражает признательность Л.Д.Гудкову, предложившему для публикации в нашем журнале статью Юрия Александровича Левады, напечатанную ранее в “Вестнике общественного мнения” (2006. — № 4. — С. 8–14). uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Бремя мнимого выбора uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис