Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Рязанова, Л. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-23T09:23:07Z |
|
dc.date.available |
2015-12-23T09:23:07Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289 |
|
dc.description.abstract |
Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as
the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as
plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it
is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring
individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically
dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences
as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on
social processes have been displayed during the “Orange Revolution”. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The “Star” Phenomenon in Modern Mass Culture (Functional Analysis) |
|
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті