Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Рязанова, Л.
dc.date.accessioned 2015-12-23T09:23:07Z
dc.date.available 2015-12-23T09:23:07Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289
dc.description.abstract Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on social processes have been displayed during the “Orange Revolution”. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) uk_UA
dc.title.alternative The “Star” Phenomenon in Modern Mass Culture (Functional Analysis)
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис