Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Временные предпочтения: отбор или социализация (исследование украинских студентов)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Клочко, М.
dc.contributor.author Ордешук, П.
dc.date.accessioned 2015-12-22T12:12:58Z
dc.date.available 2015-12-22T12:12:58Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Временные предпочтения: отбор или социализация (исследование украинских студентов) / М. Клочко, П. Ордешук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2005. — № 1. — С. 136–154. — Бібліогр.: 12 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90151
dc.description.abstract Most economic theories assume that the discount people they apply to the future – the weight given to the future relative to the present in their decision making — is fixed, exogenously determined, and essentially the same across a society. Relevance of this assumption derives from the fact that this parameter of an individual’s choice is critical in determining the likelihood of a person’s engagement in cooperative action, as well as the likelihood that they will abide by democratic principles and participate constructively in the development of efficient and cooperative markets. Using a sample of Ukrainian youth — those who have emigrated to the West to complete their studies as compared to those who remain in Ukraine — we question the validity of this assumption. We suggest that not only are those students who travel to the West different from Ukraine’s student population generally in terms of the time discounting they apply to the future, but also that this discount changes as a function of one’s length of stay in the West so as to make them more amenable to cooperative action. uk_UA
dc.description.sponsorship Это исследование было осуществлено благодаря поддержке Калифорнийского технологического института, финансированного Национальным советом по проблемам Восточной Европы и Евразии. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.subject Украина — Польша: партнерство без границ uk_UA
dc.title Временные предпочтения: отбор или социализация (исследование украинских студентов) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис