Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Социальная мотивация: проблемы и решения

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Москвичев, С.
dc.date.accessioned 2015-12-21T17:20:38Z
dc.date.available 2015-12-21T17:20:38Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Социальная мотивация: проблемы и решения / С. Москвичев // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 133–145. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90077
dc.description.abstract Among problems of social and psychological theory, the social motivation one is still unelaborated. Idea of the origin of social incentives is ambiguous. Social motivation is regarded in the background of “organic trend” and “personal reductionism”. Socioe-thnic processes, as well as group phenomena, were proved to affect social behavior. The author discusses interpersonal relations influencing the social motivation. There are determined four motivation mechanisms of interaction between individuals that depend on each other. It is stressed that measuring of social incentives and determination of their place in the general motivational structure are very important. As a result, the author compiled an opened catalog of human social needs. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Социальная мотивация: проблемы и решения uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис