Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Соколовський, І.
dc.date.accessioned 2015-12-20T18:43:56Z
dc.date.available 2015-12-20T18:43:56Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування / І. Соколовський // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2009. — № 4. — С. 128–137. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89990
dc.description.abstract Forecasting plays important role in marketing activity of company. The FutureView™ is one of the methods developed by TNS Company and based on Diffusion of Innovations Theory. Traditional Early Adopters definition proposed by Rogers was revised and modified; therewith main principles of adaptation theory were maintain ed. Additional dimension of consumers, which allows identifying if they have power and potential to impact on future consumption process was added. Survey of potential users of investment funds for natural persons, conducted by TNS in Ukraine, is shown as an example of this solution applying. By way of example, the author shows the application of the FutureView™ that gives possibility to receive more complete and deep understanding of the future consumers’ behavior regarding new products and services, these consumers’ needs, motivations, social and demographic characteristics. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування uk_UA
dc.title.alternative Прогнозирование поведения потребителей на основании теории распространения инноваций: теоретические основы и возможности практического применения uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис