Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Застосування стратегії узгодження концептів у теоретичній валідизації (на прикладі дослідження поведінкових практик студентів)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Дембіцький, С.
dc.date.accessioned 2015-12-20T18:38:47Z
dc.date.available 2015-12-20T18:38:47Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Застосування стратегії узгодження концептів у теоретичній валідизації (на прикладі дослідження поведінкових практик студентів) / С. Дембіцький // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2009. — № 4. — С. 99–114. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89987
dc.description.abstract The article is seeking to carry out two tasks: formulation of principles of theoretical validation; and description of the strategy of concept mapping as a procedure appli cab le at the initial stages of theoretical validation. The author singles out such principles of theoretical validation: socio-cultural relevance; concept-based repre sen ta tiveness and significance; operationalization; temporal and socio-spatial order liness; the complexity and cohesion of qualitative and quantitative approaches. The strategy of such a reconciliation of concepts is the structured process focused on the research conception or theme. It is a framework of producing conceptual map by the group of participants of the discussion. This method allows research participants to think more effectively as a collective subject without losing their individuality. The method is intended to particularize the basic idea of the prospective research and give it in detail. The concept mapping procedure is to be executed in six stages: preparation, statements (propositions) generation, statements (propositions) structurization, presentation of statements (propositions) on a conceptual map, interpretation, and application. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Застосування стратегії узгодження концептів у теоретичній валідизації (на прикладі дослідження поведінкових практик студентів) uk_UA
dc.title.alternative Применение стратегии согласования концептов в теоретической валидизации (на примере исследования поведенческих практик студентов) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис