Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Пачковский, Ю.
dc.date.accessioned 2015-12-20T15:05:46Z
dc.date.available 2015-12-20T15:05:46Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты / Ю. Пачковский // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 1. — С. 57-63. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89926
dc.description.abstract In the article, sociological and psichological aspects of business behavior are considered as well as its mechanisms and structural components. From the theoretico-methodological point of view, three blocks of business behaviour regulation are sigled out: an "objective-situational" block, an "active-behavioral" block, and an ìinteractionalî block. In this context, bysiness behavior is determined as purposeful subjectís reactions to a definite business situation which reflects in his actions (roles, strategies, functions) guided by a certain economic interest and directed to satisfaction of actualized needs. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис