Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Пачковский, Ю. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T15:05:46Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T15:05:46Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты / Ю. Пачковский // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 1. — С. 57-63. — Бібліогр.: 9 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89926 |
|
dc.description.abstract |
In the article, sociological and psichological aspects of business behavior are considered as well as its mechanisms and structural components. From the theoretico-methodological point of view, three blocks of business behaviour regulation are sigled out: an "objective-situational" block, an "active-behavioral" block, and an ìinteractionalî block. In this context, bysiness behavior is determined as purposeful subjectís reactions to a definite business situation which reflects in his actions (roles, strategies, functions) guided by a certain economic interest and directed to satisfaction of actualized needs. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Предпринимательское поведение: теоретико-методологические аспекты |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті