Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Костенко, Н. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T10:25:21Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T10:25:21Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Культурные идентичности: превращения и признания / Н. Костенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 4. — С. 69-88. — Бібліогр.: 34 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89875 |
|
dc.description.abstract |
Identity legitimacy is regarded as a key issue to understand the current post-communist world and to substantiate the identity recognition policy, that is a legitimate(for society) way of differentiation control. There are presented two ideal models of identity production: 1) based on essentialistic imperatives, and 2) close to con structivism in its various versions, like post-classical one. There are analyzed significant practices and figurative representations applied to identities. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Культурные идентичности: превращения и признания |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті