Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Воропай, Т.
dc.date.accessioned 2015-12-20T08:49:32Z
dc.date.available 2015-12-20T08:49:32Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера / Т. Воропай // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 43-50. — Бібліогр.: 12 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89827
dc.description.abstract Personal and social identity is one of the most actual and important problems of contemporary philosophy and anthropology. The commonplace of postmodern discourse is a statement about subject as an "over determinate illusion" notable for doubtful identity. As to D.Kellner, he suggests own conception of identity as a function of social construction or individual choice. Analyzing postmodern TV serials, Kellner shows that they offer a number of positive subject positions for their onlookers to identify with. At the same time the identity formation processes are displacing from the sphere of production to those of consumption and leisure time. Such a transformation, in Kellner's opinion, is a condition for rather profound reflection and conscious experiment with one's identity, than for keeping one's balance within the system of social roles. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис