Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Общественное мнение: критерии идентификации

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Матусевич, В.
dc.date.accessioned 2015-12-20T08:47:13Z
dc.date.available 2015-12-20T08:47:13Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Общественное мнение: критерии идентификации / В. Матусевич // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 5-19. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89823
dc.description.abstract To determine the identification criteria of public opinion, in order to identify it in contrast to other very similar (as to certain features) objects, is important in theoretical and practical aspects. According to the author, the initial principle of the definition should be an understanding that public opinion has two connected dimensions: outer one, which can be revealed in attitudes of social subject (community) toward an object(socially important problem, event, etc.), and inner one, which can be revealed in organization of these attitudes by social control means. Due to the analysis of public opinion (conducted in the context of social control, role theory and referent groups theory, identification and self-categorization concepts), there was brought out a series of features capable of being used for identification criteria determination after they would be reduced to methodical means. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Общественное мнение: критерии идентификации uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис