Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Макеев, С. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T08:28:50Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T08:28:50Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Классовый анализ в современной социологии / С. Макеев // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 5–22. — Бібліогр.: 24 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89814 |
|
dc.description.abstract |
Class analysis is studied as actual branch of sociological interpretation of social world
opposite to any tendencies of its homogenization. As elements of economic order,
classes are meant to be top-individual class positions. Sociological concept of classes
deals with the concepts of inequality, class action and conflicts, as well as with
historically subsequent formation of class identity, transformation from “class being
inside itself into a class for itself” (K.Marx). Class identity is presented as a
habitualised ability to perceive existing social diversities. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Классовый анализ в современной социологии |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті