Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Попова, И. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T08:28:21Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T08:28:21Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации / И. Попова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 21–41. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89813 |
|
dc.description.abstract |
Legitimation and legitimacy are the notions widely used to characterize the
processes taking place in the post-Soviet space. However, to understand all the
complexity and depth of legitimacy and its adjacent phenomena one has to go beyond
the limits of pure politology and political sociology and enter the sphere of basic
sociological notions, such as socialization, personal identification, the system of
values, interests and ideological foundations. A sociological investigation of legitimacy and legitimation presumes analyzing a wide range of social, ideological and
political contexts of practical activity stipulated by the interests of both population
and ruling elite. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті