Показати простий запис статті
dc.contributor.author |
Бурлачук, В. |
|
dc.date.accessioned |
2015-12-20T08:17:50Z |
|
dc.date.available |
2015-12-20T08:17:50Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.citation |
“Отнесение к ценности”, смысл и социальное изменение / В. Бурлачук // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 100–110. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
1563-4426 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89800 |
|
dc.description.abstract |
Sense is discussed within the ‘understanding sociology’ tradition. Criticizing the phenomenological approach to social sense, the author supposes that a source of subject’s
sense orientations is situated in the inter-subjective world, and this idea makes it
possible to determine sense as objective and existing out of individual’s consciousness.
The ‘anonymous intentionality’ problem raises a question of existing ‘objective senses’,
ideal objectivities taking part in sense development of the social world. |
uk_UA |
dc.language.iso |
ru |
uk_UA |
dc.publisher |
Iнститут соціології НАН України |
uk_UA |
dc.relation.ispartof |
Социология: теория, методы, маркетинг |
|
dc.title |
“Отнесение к ценности”, смысл и социальное изменение |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.status |
published earlier |
uk_UA |
Файли у цій статті
Ця стаття з'являється у наступних колекціях
Показати простий запис статті