Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Суковатая, В.
dc.date.accessioned 2015-12-19T18:32:18Z
dc.date.available 2015-12-19T18:32:18Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89706
dc.description.abstract The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result, the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.subject Мнение эксперта uk_UA
dc.title Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис