Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Социология искусства: новые реалии, старые проблемы

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Шульга, Р.
dc.date.accessioned 2015-12-14T19:12:16Z
dc.date.available 2015-12-14T19:12:16Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Социология искусства: новые реалии, старые проблемы / Р. Шульга // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 39-53. — Бібліогр.: 10 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 1563-4426
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89539
dc.description.abstract The purpose of the sociology of art is to study the full spectrum of relations within aprocess of art’s functioning in society as also the full range of recipient’s real needsduring his/her communication with art. A constructive discussion of the subject of the sociology of art is connected with methodological renovation according to the newrealities, to give a new meaning of the herited paradigms and concepts related on ideology and mythology, which determine an understanding of culture in generaland artistic culture in particular. It is quite necessary to expose different levels of culture’s existence and functioning, to get clear understanding of differences between proper and real in explanation of culture phenomena; and adequate comprehension of real attitude to art, which is reflected in the Weltschauung consciousness of our compatriots. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Iнститут соціології НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Социология: теория, методы, маркетинг
dc.title Социология искусства: новые реалии, старые проблемы uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис